Besvarat

Surf / USA

  • 3 September 2018
  • 1 svar
  • 500 visningar

Var på flygplats i Usa tänkte inte på att logga in där blir det billigare om jag köper för 99 kr eller är det för sent ska skärpa mig och logga in på alla wifi mvh Marie

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till Våra tjänster och appar - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tristan 3 September 2018, 15:21

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Marie!

Det är försent om du redan har surfat - då blir debiteringen 4kr/MB.

Du kan dock när som helst köpa ett 3Surfpass för Nordamerika för att få billigare surf under din vistelse i USA.

Nordamerika 100 MB för 99 kr -- Kod 100
Nordamerika 0,5 GB för 199 kr -- Kod 500
Nordamerika 1 GB för 249 kr -- Kod 1000

Det gäller att fundera lite kring hur mycket surf du tror att du behöver och min personliga lösning hade varit att stänga av mobildata samt nyttja den uppsjö av öppna WiFi-nät som finns.
Kom bara ihåg att öppna WiFi-nät är osäkra så gör helst inte bankärenden eller inloggningar till annan känslig funktion såsom mail via dem.
0.5 GB räcker länge för banktjänster och lite läsande av mail samt är mer kostnadseffektivt än 100MB för 99kr ifall du känner ett behov av tillgång till mobildata under vistelsen.

Editering:

För att köpa ett 3Surfpass skickar du ett SMS till 2527 och i textfältet skriver du den kod som motsvarar produkten du vill köpa, se listan ovan där jag har lagt till koderna.
Du kan även göra köpet via Mitt3 på tre.se eller i Mitt3-appen enligt nedan:

  • Logga in på Mitt3
  • Gå till "Abonnemang"
  • Om du har fler än ett abonnemang, välj det du ska köpa surfpass till
  • Tryck på "Utlandspaket"
  • Välj surfpass (observera att surfpassen tillhör olika länder/områden)
  • Tryck på Köp
Du hittar även 3Surfpass i Mitt3-appen under "Abonnemang".

Svara