Besvarat

surfasäkert fungerar inte

  • 24 May 2023
  • 13 svar
  • 311 visningar

Går ej att installera 3surfasäkert. Kan bara avbeställa 

icon

Bäst svar av frodrik91 24 May 2023, 19:32

Visa original

13 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Nordstr Hej,

 

har du fått ett email till adressen du uppgav under beställning? I detta mail finns instruktioner om hur du går tillväga för att installera 3Surfa Säkert. 

 

Hittar du detta mail? Kika gärna skräppost-mappen också. 

Jag har inte fått nåt mail. Har kollat skräpposten också. Antagligen beror det på att jag har Android version 12 och surfa,säkert är version 8. Det finns ingen app i Appstore som ev passar . Jag ska till en treaffär imorgon

Användarnivå 6
Emblem +40

Hittar du inte i Google Playstore när du söker på “ 3Surfa Säkert” .Då bör du finna den . Alternativ om du klickar på länken nedan . Så bör länken ta dig till rätt app.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fsecure.ms.hi3g

Om du inte får mailet. Så testa om du kan logga in på annan webbläsare eller enhet . T.ex en pc . Man kan även testa att radera historik i webbläsaren för att se om det är lösningen .

/F

Den appen är skapad för en äldre version av Android

Ok ska yrsta

Användarnivå 6
Emblem +40

Appen ska fungera från : Android 6.0 eller senare enligt villkoren på hemsidan . Man kan tyvärr inte bekräfta själv för stunden.

Tack. Kollar imorgon.jsg har Android 12 och får felmeddelande att appen gjord för en äldre version 

Användarnivå 6
Emblem +40

Kontakta 3 Kundservice på chatt om det så fall inte funkar . Så får dom till sig den informationen och kan titta närmare på varför det inte fungerar.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Jag har fått reda på att 3surfasäkert inte fungerar med tre. Var till en trebutik och de sa att detta är ett gammalt

problem man inte har någon lösning på. Så jag köpte 2abonnemang på Fsecure för dator och telefon. Försökte få tre att ta kostnaden men de ville de inte göra 

Användarnivå 6
Emblem +40

@Nordstr

 

Eftersom du inte har kunnat installera eller nyttja appen . Om du möjligtvis blivit debiterad ifrån 3 så skulle jag tipsa om att kontakta 3 Kundservice på chatt eller telefon och påpeka detta. Och även att det ska felanmälas.
(Rent generellt så förstår jag inte riktigt vad appen gör mer än att hänvisa till F-Secures” tjänster.Kanske är gammalt & förlegat.Det är väl så fall funktionerna “ Föräldrakontroll , Skärmtid /Appar & Fjärrhantering .)

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Är själv inte användare av just den tjänsten. Men förstår att dom använder F-secure på något vis . Och blir lite fundersam varför man har en app för en app . För att ha en App ifrån F-Secure.  När man likväl bara kan länka till F-Secure  , som har sin app fullt fungerande och håller dom uppdaterade med tiden.

 

Såg lite snabbt på F-Secures hemsida . Att dom har bra priser just nu . Lägre pris än vad “Tre” tar för sin “ Surfa säkert “ .

Men du kanske köpte 2 st x 280 kr för 1 år ?

 

“Heltäckande online­säkerhet i en enda app”

 

“Testa 30 dagar med Total gratis”

https://www.f-secure.com/se-sv/total#buy

10 enheter
1 år

= 38 kr / månad ( Om man slår ut det över 12 månader)

Eller

5 Enheter

2 år

=25 kr /månad ( Om man slår ut det över 24 månader)

Tillgänglig för PC, Mac, Android och iOS

 

/F

Har löst problemet mvh britta 

Tack för alla svar. Problemet löst

Användarnivå 6
Emblem +40

@Nordstr 

Härligt att höra att det löst sig ! Får jag fråga vad lösningen var ?

Mer än att du köpte 2 Abonnemang direkt ifrån F-Secure.

Är själv inte användare av 3 SurfaSäkert . Så mest nyfiken över hur funktionell appen är 😚

/F

Svara