F.A.Q.

Våra 5G-tjänster - 3Snabbare & 3Snabbast

  • 26 April 2022
  • 0 svar
  • 26343 visningar
Våra 5G-tjänster - 3Snabbare & 3Snabbast
Användarnivå 3

Kan min mobil surfa i 5G?

​För att se om din mobil stödjer 5G behöver du öppna dina inställningar. Klicka på ”Visa” för att se Steg för steg-guiden för din modell.

iPhone

  1. Öppna Inställningar
  2. Gå in på Mobilnät
  3. Klicka på Alternativ för mobildata 
  4. Kan du inte se Alternativ för mobildata, så har inte din mobil stöd för 5G.

 

Samsung

  1. Öppna Inställningar
  2. Gå in på Anslutningar
  3. Klicka på Mobilt nätverk
  4. Klicka på Nätläge(har du fler SIM-kort har du både “Nätläge 1” och “Nätläge 2”) och välj sedan att ansluta till 5G (I inställningarna står det 5G/4G/3G). Får du inte upp 5G i något av alternativen så har din mobil inte stöd för 5G.

 

Huawei

  1. Öppna Inställningar
  2. Gå in på Trådlöst och Nätverk
  3. Klicka på Mobilnätverk och aktivera 5G för standard SIM-kortet (ifall du har 2st SIM-kort) - har du inte 5G som alternativ så har din mobil inte stöd för 5G.

 

Sony

  1. Öppna Inställningar
  2. Gå in på Nätverk och internet
  3. Klicka på Mobilnätverk och aktivera 5G för standard SIM-kortet (ifall du har 2st SIM-kort) - har du inte 5G som alternativ så har din mobil inte stöd för 5G.

 

Xiaomi

  1. Öppna Inställningar
  2. Gå in på SIM-kort och mobila nätverk
  3. Klicka på Mobilnätverk och aktivera 5G för standard SIM-kortet (ifall du har 2st SIM-kort) - har du inte 5G som alternativ så har din mobil inte stöd för 5G.

 

Våra surfhastigheter

Våra mobilabonnemang kan väljas med två surfhastigheter. Du kan enkelt byta surfhastighet på Mitt3
 

3Snabbare

  Ingår utan kostnad i alla våra abonnemang som standard
  Ingår på samtliga abonnemang och innebär en hastighet på upp till 250 Mbit/s
  5G-tillgång med lägre svarstider än 4G
  Passar dig som surfar, streamar och spelar
  Rekommenderas för de som inte hunnit plocka upp en 5G-mobil ännu, eller inte bor på en plats med 5G-nät

3Snabbast

  49 kr/mån, 30 dagars uppsägningstid
  Ger dig hastighet i upp till 1000 Mbits/s(!)
  Rekommenderas ifall du har en 5G mobil, rör dig i områden med 5G täckning och älskar hastigheter som låter Swooosh!
  Passar dig som vill surfa i topphastigheter
  3Extra användare får 3Snabbast om huvudabonnemanget har det

 

Hur gör jag om jag vill byta till den högsta hastigheten?​

Vår högsta hastighet 3Snabbast med upp till 1000 Mbit/s kan du välja i Mitt3 för 49 kr/mån. (1 månads uppsägningstid)​

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på Abonnemangsdetaljer
  3. Skrolla ned och klicka på Hastighet
  4. Klicka på 3Snabbast
  5. Klicka på Beställ 3Snabbast
     

 

 

Vad är 5G?

5G står för femte generationens mobilnät och är en vidareutveckling av det nuvarande mobilnätet. 5G levererar högre hastigheter, snabbare svarstider och mer bandbredd än sina föregångare 3G och 4G. I vårt nät har vi två versioner av 5G.

vår täckningskarta så kan du särskilja de olika versionerna av 5G. 

  5G: Den första versionen av 5G som lanserades 2019. Bättre svarstider än 4G men inte lika höga hastigheter som 5G+.
  5G+: Med 5G+ kan du i optimala förhållanden nå hastigheter på 1000 Mbit/s. 5G+ går på frekvenserna som auktioneras ut i början av 2021.


Det här ämnet är stängt för kommentarer