F.A.Q.

Företag i konkurs

  • 17 April 2024
  • 0 svar
  • 79 visningar
Företag i konkurs
Användarnivå 3

Mitt företag har satts i konkurs

Om ert företag har hamnat i konkurs så spärras abonnemangen eftersom det inte finns något bolag att fakturera. Ägandeskapet av abonnemangen går över till er konkursförvaltare. Det innebär att vi enbart kan hjälpa konkursförvaltaren med information om abonnemanget och inte dig som anställd eller firmatecknare. 

OBS! Om konkursförvaltaren inte hör av sig inom 14 dagar avslutas abonnemangen.

 

Jag är firmatecknare

Som firmatecknare kan du be din konkursförvaltare mejla oss. Av säkerhetsskäl kommer vi inte kunna ge ut information till firmatecknaren efter konkurs. Konkursförvaltaren har då tre alternativ: 
 

Avsluta abonnemang

Konkursförvaltaren kan vänta i upp mot 14 dagar innan vi stänger ner abonnemangen.
 

Överlåtelse

Det innebär att vi flyttar över abonnemangen till konkursförvaltaren. För att påbörja en överlåtelse måste konkursförvaltaren mejla oss med en överlåtelseblankett samt förordningen från Tingsrätten där konkursförvaltare framgår. En överlåtelse kan ta upp till tio dagar att hantera. Mejla oss för att starta en överlåtelse.
 

Korttidshyra

Ni kan korttidshyra abonnemangen, genom att er konkursförvaltare inkommer med skriftlig garanti om betalning för perioden som abonnemangen ska vara aktiva, samt information om när abonnemangen ska avslutas.

Om ni meddelar konkursförvaltaren att ni vill förlänga korttidshyran så behöver ni kontakta oss innan den går ut, annars riskerar ni att abonnemangen spärras. Mejla oss för att starta en korttidshyra. 

 

Jag är anställd

Som anställd ber vi dig att vända dig till din närmaste chef om information. Vi får enbart ge ut information till konkursförvaltaren och kommer av säkerhetskälla inte kunna hjälpa dig. 

 


Svar

Var först med att svara här nedanför!

Svara