En konkurs kan kännas överväldigande, men här guidar vi dig lugnt vidare genom processen. 🤝
💡 Om konkursförvaltaren inte kontaktar oss inom 14 dagar, avslutas abonnemangen.
Vad händer vid en konkurs?
Om ert företag har hamnat i konkurs så spärras abonnemangen eftersom det inte finns något bolag att fakturera. Ägandeskapet av abonnemangen går över till er konkursförvaltare. Det innebär att vi enbart kan hjälpa konkursförvaltaren med information om abonnemanget och inte dig som anställd eller firmatecknare.
👔 Du som anställd
Som anställd ber vi dig att vända dig till din närmaste chef om information. Vi får enbart ge ut information till konkursförvaltaren och kommer av säkerhetskäl inte kunna hjälpa dig.
🏢 Du som firmatecknare
Som firmatecknare kan du be din konkursförvaltare mejla oss. Av säkerhetsskäl kommer vi inte kunna ge ut information till firmatecknaren efter konkurs. Konkursförvaltaren har då tre alternativ:
1. Avsluta abonnemang
Konkursförvaltaren kan vänta i upp mot 14 dagar innan vi stänger ner abonnemangen.
2. Överlåta abonnemang
Vi flyttar abonnemangen till konkursförvaltaren. För att starta överlåtelsen behöver konkursförvaltaren mejla oss en ifylld överlåtelseblankett samt förordnandet från Tingsrätten. Mejla här, handläggningstiden upp till tio dagar.
3. Korttidshyra abonnemang
Ni kan korttidshyra abonnemangen om konkursförvaltaren skickar in en skriftlig betalningsgaranti och anger när abonnemangen ska avslutas. Om korttidshyran behöver förlängas måste ni kontakta oss innan perioden löper ut, annars riskerar abonnemangen att spärras. Mejla oss för att starta en korttidshyra.
Överlåta abonnemang
För att överlåta ett abonnemang behöver den nuvarande ägaren starta processen via Mitt3.
