Besvarat

2 simkort/comviq och tre(mate 20 lite)

  • 30 July 2020
  • 4 svar
  • 210 visningar

Användarnivå 1

Jag undrar om nån vet varför det står +46 före mitt tre nummer? I inställningar/simkort hantering, där det står vilka kort som är i..? Jag är nästan jämt i Sverige och tre är väl svenskt? När man ringer nån annan i Sverige vanlig eller mobil så står det endast mobilnummret utan landskod, varför är det så? Kanske går och ändra nånstans? Det verkar som kortet är från utlandet för på kartongen som det låg i när jag fick den stod det att det var brittiskt företag från lager i rosersberg? Vad är svenskt.? 

icon

Bäst svar av JeppePeppe 3 August 2020, 09:47

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @ny abonnent :rainbow:

“+46” är landsnumret för Sverige, och alla svenska nummer har detta framför sig egentligen. När man skriver eller pratar om nummer brukar man dock skriva “0” istället för “+46” ifall det är inom Sverige.

Exempelvis nummer “0712 345 678”, är samma som “+46-712 345 678”.

Hoppas det inte var för otydligt! :wink:

Användarnivå 1

men så är det inte alltid,oftast när telefonsvarartjänsten lämnar meddelande att någon ringt, när jag ringer med tre då syns det ibland men oftast inte, och inte med kontantkort en, men vi är ju i Sverige!

Användarnivå 7
Emblem +40

@ny abonnent Exakt hur saker visas beror lite på vilken mobil man har samt hur man sparat numret i sin mobil. Det spelar ingen roll om det står +46 innan numret. Det kan bli att telefonen tolkar det så ibland - men det påverkar ingenting egentligen. 

Det jag burkar göra är att spara alla nummer med +46 innan i kontaktlistan, så går det enkelt att ringa utomlands också. Men även om numret visas utan +46 när det rings inom Sverige, visas rätt kontakt :)

Användarnivå 1

fast bättre rätt.

Svara