Besvarat

abonnemangsfråga

  • 8 March 2023
  • 1 svar
  • 47 visningar

Hej! Såg på mitt abonnemang att jag ska betala 149kr/månaden, men mina fakturor uppgår alltid till 320kr - varför?

 

mvh

icon

Bäst svar av frodrik91 9 March 2023, 02:13

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 😉, @LinusE 

Om du loggar in på Mitt3 i app eller webbläsare . Eller har fakturan på Autogiro / E-faktura . Så ska det lätt kunna tyda specifikt vad respektive sak kostar. Även på pappersfaktura.

Det kan t.ex vara att man inte tagit beslut om man vill ha sin försäkring för sin hårdvara kvar eller säga upp den .Den första månaden är fri , sen behöver man säga upp den om man inte vill ha den. Och då kan det vara att förlita sig på sin hemförsäkring som ett exempel om något händer.

Men låter som du haft ditt abonnemang ett tag , och inte gjort någon förändring senaste tiden .

https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg

Största försäkringarna för dyrare mobiler är på 119 kr / 139 kr just nu iaf. Kanske va den specifika kostnaden på försäkringen då du tecknade ditt avtal.Men det stämmer ju inte in rakt av på dina 149 kr iaf.

Det kan även vara att man har pappersfaktura och därmed betalar 49 kr / månaden i avgift. Här kan man lätt ansöka om Autogiro / E-faktura för att slippa denna kostnad.

Sen kan det vara kostnader från att man har köpt någon tjänst , ringt betalsamtal / tävlingar eller köpt mer surf med mera.

/F

Svara