Skip to main content
Svar

Anhöring som gått bort, vad gör vi nu?

  • March 5, 2021
  • 1 svar
  • 3827 visningar

Jag har en släkting som är kund hos Tre. Jag undrar om vad jag behöver göra nu och vad som händer med abonnemanget?

Bäst svar av Erik

Jag beklagar @annikasofie.

Vi får information via SPAR-registret om kunder som avlidit. Baserat på denna information skickar vår kundservice ett brev till dödsboadressen med abonnemangsinformation samt vilka möjligheter som finns om närstående önskar behålla nummer eller abonnemang. Om närstående inte önskar ta över abonnemang avslutas samtliga tjänster ca. 60 dagar efter vår kännedom om dödsfallet.

1 svar

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • Svar
  • March 5, 2021

Jag beklagar @annikasofie.

Vi får information via SPAR-registret om kunder som avlidit. Baserat på denna information skickar vår kundservice ett brev till dödsboadressen med abonnemangsinformation samt vilka möjligheter som finns om närstående önskar behålla nummer eller abonnemang. Om närstående inte önskar ta över abonnemang avslutas samtliga tjänster ca. 60 dagar efter vår kännedom om dödsfallet.