Skip to main content
Besvarat

avbryta bindningstid

  • 21 oktober 2023
  • 3 svar
  • 301 visningar

Hej, igår 20/10 var det en säljare som fick mig att skriva på bindningstid för 24 månader, han tjatade och jag är höggravid och vad väldigt hungrig och då lyssnar jag inte så noga på vad som sägs och har nu extrem ångest över det.. jag skulle vilja häva den bindningstiden för jag är nöjd med er men vill inte vara låst..

Bäst svar av Qwirks

På följande sida kan du läsa mer om hur du åberopar ångerrätten. Gör det så snart som möjligt eftersom 14 dagar går snabbt annars.

https://www.tre.se/support/kopinformation/avtal-angerratt

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Forum|alt.badge.img+36
  • Ambassadör
  • 21 oktober 2023

Hur beställde du? Om det var via telefon eller på distans på annat sätt gäller distansköplagen där du har 14 dagars ångerrätt. Om du beställde i butik är det nog en bra idé att kontakta butiken eller 3Kundservice så snart som möjligt för att försöka hitta en lösning.

Varför skrev du på ett nytt kontrakt? Fick du en ny mobiltelefon eller något annat på köpet?


  • Nykomling
  • 21 oktober 2023

Nej det var inte i deras fysiska butik, utan det var utanför och då har jag läst att även då gäller ångerrätt om jag förstod rätt. Jag fick ingen ny telefon utan han satte bara en bindningstid på 24 månader 


Forum|alt.badge.img+36
  • Ambassadör
  • 21 oktober 2023

På följande sida kan du läsa mer om hur du åberopar ångerrätten. Gör det så snart som möjligt eftersom 14 dagar går snabbt annars.

https://www.tre.se/support/kopinformation/avtal-angerratt


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies