Besvarat

avbryta bindningstid

  • 21 October 2023
  • 3 svar
  • 210 visningar

Hej, igår 20/10 var det en säljare som fick mig att skriva på bindningstid för 24 månader, han tjatade och jag är höggravid och vad väldigt hungrig och då lyssnar jag inte så noga på vad som sägs och har nu extrem ångest över det.. jag skulle vilja häva den bindningstiden för jag är nöjd med er men vill inte vara låst..

icon

Bäst svar av Qwirks 21 October 2023, 17:58

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Hur beställde du? Om det var via telefon eller på distans på annat sätt gäller distansköplagen där du har 14 dagars ångerrätt. Om du beställde i butik är det nog en bra idé att kontakta butiken eller 3Kundservice så snart som möjligt för att försöka hitta en lösning.

Varför skrev du på ett nytt kontrakt? Fick du en ny mobiltelefon eller något annat på köpet?

Nej det var inte i deras fysiska butik, utan det var utanför och då har jag läst att även då gäller ångerrätt om jag förstod rätt. Jag fick ingen ny telefon utan han satte bara en bindningstid på 24 månader 

Användarnivå 5
Emblem +33

På följande sida kan du läsa mer om hur du åberopar ångerrätten. Gör det så snart som möjligt eftersom 14 dagar går snabbt annars.

https://www.tre.se/support/kopinformation/avtal-angerratt

Svara