Besvarat

Avsluta abonnemang

  • 26 October 2018
  • 1 svar
  • 3846 visningar

Hej!

Jag har insett att jag betalar sjukt mycket för min mobil med det abonnemanget jag har och vill veta om jag kan säga upp mitt abonnemang eller om min telefon är låst till det? Jag är student och betalar ca 750kr i månaden, jämfört med mina kompisar som har andra operatörer med lika mycket internet osv betalar ca 200kr...

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tristan 26 October 2018, 13:06

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Jullan!

Huruvida du kan förändra din abonnemangsform eller säga upp ditt abonnemang beror helt och hållet på om du har bindningstid kvar eller ej.

Har du bindningstid är du därmed också låst till att betala den månadskostnad som du har tecknat avtal om ända fram tills det datum bindningstiden löper ut. Du kan se din bindningstid antingen på ditt abonnemangsavtal eller via Mitt3 om du klickar på fliken "Abonnemang" och sedan tittar överst på den översiktssida du kommer till - där står det bindningstid.

Ifall du inte har bindningstid kvar kan du förändra din abonnemangsform när du vill och du kan också säga upp ditt abonnemang med en månads uppsägningstid, om abonnemanget är tecknat efter 1:a maj 2014.

Hoppas att det besvarar några av dina funderingar. : )

Svara