Besvarat

Avsluta abonnemang

  • 12 January 2024
  • 7 svar
  • 3471 visningar

.

icon

Bäst svar av JeppePeppe 12 January 2024, 15:55

Visa original

7 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @skillnoc!

För att avsluta ditt abonnemang behöver du kontakta vår abonnemangsavdelning på nummer 0735-300 344, så hjälper dem dig 😊

Hejsan @skillnoc!

För att avsluta ditt abonnemang behöver du kontakta vår abonnemangsavdelning på nummer 0735-300 344, så hjälper dem dig 😊

Hej. Min plats i kön är nummer 52 och jag ringer från Portugal. Ingen bra lösning. 

Hej

Jag ringde dem och pratade med dig om att säga upp mitt abonnemang. Än så länge har du inte sagt upp min prenumeration. vad är problemet?

 

Jag har sagt upp både mobil och bredbandsabonnemang att gälla från 1/5. Jag har fortfarande uppkoppling. Varför ?? Jag har fått bekräftelse via SMS om uppsägningen!

 

Vad är problemet ??????????

Användarnivå 7
Emblem +36

Jag har sagt upp både mobil och bredbandsabonnemang att gälla från 1/5. Jag har fortfarande uppkoppling. Varför ?? Jag har fått bekräftelse via SMS om uppsägningen!

 

Vad är problemet ??????????

 

Hejsan @spiran64A! 👋

Det är svårt att säga exakt vad som skett då jag inte har en översikt om ditt ärende. Har du valt att behålla ditt mobilnummer? I sådana fall stängs abonnemanget ned helt och hållet först när din nya operatör flyttat över numret till dem.

I juni 2023 aktiverade jag den router en säljare sagt skulle revolutionera bredbandet hemma. Men då jag aktiverade den så låg resultaten kring 20-25 Mb. 4 telefonsamtal där teknisk support varit inkopplade och läst av routern. Alla har konstaterat att varken den första eller andra levererar minimikravet 35 MB. Jag har först lovats att få pausa betalningar tills man löst problemet. Men problemet har kvarstått. Pauser har inte hållits, och nu när jag för två veckor sedan äntligen fick beslut om avslut och kompensation så hade Allektum skickat mig vidare till kronofogden. Hittills har jag betalat flera tusen kronor för en router som inte kan leverera i mitt hem. Har bara varit igång för att tillsammans med teknisk support felsöka och för att flytta runt routern till olika fönster platser i lägenheten. 

Varför gick den  här månadens "räkning" (som ska vara annulerad) till inkasso? Det här är är en fars som kostar mig tusentals kronor och tid för att överklaga till kronofogden något som 3 hade lovat att stoppa !  Mattias Nystrand

 

Användarnivå 3
Emblem +8

I juni 2023 aktiverade jag den router en säljare sagt skulle revolutionera bredbandet hemma. Men då jag aktiverade den så låg resultaten kring 20-25 Mb. 4 telefonsamtal där teknisk support varit inkopplade och läst av routern. Alla har konstaterat att varken den första eller andra levererar minimikravet 35 MB.

 

Normalhastigheten för 4G är ca 10-80 Mbps. Det går aldrig att lova minst 35 Mbps, eller  någon annan hastighet då mobildata är beroende av en rad externa faktorer. Jag bor exempelvis 50 m från en mast, använder en perfekt intrikad extern antenn (RSR ca -60 dB) och ligger normalt på ca 60-80 Mbps. Morgnar kommer jag över 100 då routern har CA, men under primetime och alla grannar sitter hemma och streamar är jag glad om det ligger stadigt runt 60 Mbps.

Svara