och antar att hen jag pratade med skulle göra det direkt, sa också att det inte skulle vara några problem att flytta över nr till annan operatör.
/Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
jag förstått så ska detta ske automatiskt med hjälp av den nya operatören, men vill man alltid dubbelkolla kan man alltid ringa kundservice på 3 för att se hur det ser ut på deras ände!
Nummret dit är 073-530 04 00
men du kan också kontakta den nya operatören för att se hur det går för dem!
När man säger upp ett abonnemang och berättar att man vill ta med sitt nummer till sin nya operatör så får man alltid ett datum då man tidigast kan flytta sitt nummer.
Därefter berättar man för sin nya operatör när de kan flytta in numret.
Om min kollega sa att du kan göra det direkt så är det fritt fram att kontakta din nya operatör (om du inte redan gjort det) och be dem att beställa en nummerportering. Det hela tar mellan 5-10 arbetsdagar (ej helger / röda dagar).
I samband med att ditt nummer flyttas kommer ditt abonnemang hos Tre att avslutas, du får den sista fakturan nästkommande månad.
Att tänka på!
Om du skulle ändra dig och vill inte längre ta med ditt nummer, behöver du tala om det för din operatör (i det här fallet oss). I annat fall kommer abonnemanget att fortlöpa.
Anledningen till varför du inte fått ett datum är nog för att abonnemanget är fortfarande bundet, vilket innebär att man som tidigast kan flytta efter bindningstiden är slut. Naturligtvis kunde mina kollegor förtydliga det.
Rent teoretiskt skulle du kunna flytta ut numret redan idag, det som kommer att hända då är att resterande tid (tom 9 feb) kommer att slutfaktureras så fort numret har gått över till din nya operatör.
Du PORTERAR ditt nummer till ny operatör. Tar några dagar.
Får inte finnas någon bindningstid. Annars kan du begära en ‘slutfaktura’ ifrån operatören du porterar ditt nummer ifrån. Eller ‘samlingsfaktura’. Same same.
Eventuell uppsägningstid kommer också på sista slutfakturan.
Det är operatören du porterar till som lägger en förfrågan gällande porteringen. Sålänge allt är “clear” för en portering kommer förfrågan från NY op. Till gamla op. Som släpper numret för portering sålänge det ej finns bindningstid eller liknande.
Så du behöver ha kontakt med båda operatörer vid en
portering!
MVH
// hko
Hej, Har avslutat min familj abonnemang som jag stod för och tecknat hos andra operatör men mannen och döttrar fått meddelande att det går inte flytta deras mobilnummer på grund att de äger inte sin mobilnummer.
Vad behövs göras?
Eftersom du står som ägare för alla abonnemangen måste du göra en överlåtelse för att numren ska flyttas över till dem. Enklast är nog att de nya teckna abonnemangen i ditt namn och sedan göra en överlåtelse om du vill att de ska stå för abonnemangen. Ett annat alternativ är att göra överlåtelsen först och sedan när den är klart beställa nummerportering.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.