Besvarat

Bedrägeri?

  • 30 July 2019
  • 4 svar
  • 2121 visningar

Hej, sitter med min mamma och undrar om det är bedrägeriförsök. All 3 support har stängt så vet inte var man ska vända sig.

Hon fick samtal från Tre och blev där tillfrågad om att förlänga abonnemang. Fick uppge personnr och email. Fick ett digitalt avtal på sms med länk till en sida (https://pro.egreement.com/#/review/83x9dk5kjtjkdk8ju655....typ) och att hon kunde höra av sig till 020-0751889
Hon tror hon klickade på länken och skrev på med Mobilt BankID.

Innan dess fick hon ett sms där det stod att Tre hade viktig info och ett annat nr för att höra av sig 020-0751809

Smsen ovan kom från namnet "Tre" men tidigare har vi fått sms om kundservicenöjdhet från namnet "3".

Är detta något normalt från Tre? Känns otroligt rörigt med olika nummer, namn och konstiga länkar. Är det ett bedrägeri?

Hursomhelst är min mamma vädligt orolig nu och tacksam för svar och mer info.

Mvh Elisa & son

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Jocke 5 August 2019, 10:14

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, det här låter som ett bedrägeri. Man ska få betänketid osv om en försäljare ringer upp. Och alltså inte behöva agera under press för att skriva under på plats.

HÄR har @Erik sammanfattat lite.
så jag skulle rekommendera att kontakta 3kundservice för att se närmare på detta. Tänk på att ni har 14 dagar ångerrätt oavsett. Så agera relativt snabbt!
Kan någon bekräfta att Tre går tillväga så här?

Det känns rätt tråkigt att Tre har en varningstext med varning för bedrägeri och att man kan ringa dom och sen stänger kundservicen för dagen.
Användarnivå 7
Emblem +38
Tre går alltså som skrivs aldrig tillväga på så satt att de ber dig vid uppringningstillfälle att skriva på något eller liknande. Om de nu ringt dig. För att det just skall ske en rimlig betänktetidsram.

men ring dem idag och så hoppas jag att allt löser sig!
Användarnivå 5
Emblem +10
Kan någon bekräfta att Tre går tillväga så här?

Det känns rätt tråkigt att Tre har en varningstext med varning för bedrägeri och att man kan ringa dom och sen stänger kundservicen för dagen.


Har du mottagit ett SMS från nummer 020-0751809 kan jag bekräfta att det kommer från oss på Tre. Det är således inget du behöver vara orolig över eller misstro överhuvudtaget.

Svara