Skip to main content
Svar

Behöver aktivera nummer, och behöver en ny kod, tack.

  • February 26, 2025
  • 2 svar
  • 41 visningar

Jag har flera nummer under min abonnemang, men en av dem funkar inte

Bäst svar av Limpen

Hejsan ​@Baraa! Välkommen till 3Community 👋🏻

Har du nyligen flyttat in numret som inte fungerar, eller har du haft numret hos oss även innan det slutade fungera?

 

Nu vet jag inte vilken typ av mobiltelefon du har, men ett vanligt problem kopplat till att just nummer slutar fungera är att det har fastnat i Apples iMessage-/FaceTime-tjänst. Detta löser man på följande sätt:

  1. Gå till inställningar.
  2. Sök på “Meddelanden” och klicka.
  3. Stäng av “iMessage”.
  4. Sök sedan på “FaceTime”.
  5. Klicka och stäng av “FaceTime.
  6. Starta om enheten och aktivera tjänsterna på nytt.

Om problem fortfarande kvarstår, skulle jag rekommendera att du tar hjälp av oss genom att klicka här

2 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Jag har flera nummer under min abonnemang, men en av dem funkar inte

@Baraa Hej,

Detta är ett publikt forum så skriv inte känsliga uppgifter såsom mobilnummer här 😃

Så till din fråga, denna typ av förfrågningar måste du ta personligen med kundtjänst på tel 0735-300 400 


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • March 3, 2025

Hejsan ​@Baraa! Välkommen till 3Community 👋🏻

Har du nyligen flyttat in numret som inte fungerar, eller har du haft numret hos oss även innan det slutade fungera?

 

Nu vet jag inte vilken typ av mobiltelefon du har, men ett vanligt problem kopplat till att just nummer slutar fungera är att det har fastnat i Apples iMessage-/FaceTime-tjänst. Detta löser man på följande sätt:

  1. Gå till inställningar.
  2. Sök på “Meddelanden” och klicka.
  3. Stäng av “iMessage”.
  4. Sök sedan på “FaceTime”.
  5. Klicka och stäng av “FaceTime.
  6. Starta om enheten och aktivera tjänsterna på nytt.

Om problem fortfarande kvarstår, skulle jag rekommendera att du tar hjälp av oss genom att klicka här