Besvarat

Behöver jag säga upp abonnemanget för att få en ny mobil?

  • 15 December 2018
  • 1 svar
  • 446 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer
Om jag ska köpa ny telefon kostar det att säga upp mitt befintliga abonnemang? I så fall vad?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Erik 17 December 2018, 10:50

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej @Lot och varmt välkommen till 3Community! 🙂

Är du ute efter en ny telefon eller vill du byta operatör i samma veva? Börja med att kika om du har någon bindningstid kvar, det kan du enklast göra via Mitt3:

Mitt3 på webben:
Abonnemang > Välj ditt abonnemang > där ser du bindningstiden
Mitt3-Appen:
Klicka på abonnemangsfliken så finns informationen högst upp i vänstra hörnet



Om bindningstiden har löpt ut

Du kan förlänga avtalet med ny mobil och erbjudande via Tre.se, 3Butik eller Kundservice, det kostar inget extra.

Om det finns bindningstid kvar

Här finns det två alternativ:
  • Lägga till en mobil på avbetalning vid sidan om abonnemanget, det görs via Kundservice
  • Köpa ut resterande bindningstid och förlänga om avtalet med nytt erbjudande och mobil

Säg till om du har andra funderingar!

Svara