Besvarat

Behöver nytt SIM-kort

  • 16 December 2019
  • 6 svar
  • 1097 visningar

Har köpt en ny iPad och sim kortet på vår gamla iPad går inte att ta ut, luckan är trasig.

Vill ni vara snälla och skicka ett nytt sim kort till vår iPad.

Vi har två abonnemang, det ska till sim kortet som har nummer 07XXXXXXXX.

// Redigerat // - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Nils 16 December 2019, 13:26

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, alla nya iPads stödjer esim och 3 stöttar e-sim för iPads. Dvs att du enkelt på mitt3 kan fixa ett e-sim utan att behöva beställa ett nytt kort. Då kommer det fungera som vanligt men du behöver inte ta ut sim-kortet eller beställa ett nytt fysiskt! 

 

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @moppen ! Precis som @Chipsgeneralen skriver så går det utmärkt att beställa ett eSIM via Mitt3. Jag vill även passa på att tillägga att du även via Mitt3 kan beställa ett fysiskt SIM-kort om du hellre vill ha ett sådant. Då gör du enligt nedan:

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort

Hej 

 

Jag behöver nya simkort till mitt trioabonemang 

Inte till detta numret 

07XXXXXXXX

 

Men övriga 2 ST 

 

// Redigerat // - Texten har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 @Staffanos 

 

Du ska kunna beställa nya simkort via logga in på mitt3 i appen eller webbläsare . Kan även beställa E-Sim om någon av mobil enheterna hanterar den tekniken . 
Även i 3 Butik kan du få tag på Sim-Kort och assistans med detta . 
 

Med vänlig hälsning, F 

Vart blir mitt sim-kort av?

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @CarroRask 

 

Behöver du någon assistans angående sim-kort ? 

Om du behöver beställa sim-kort kan du göra det genom att logga in på mitt3 i appen eller webbläsaren . Finns även möjlighet för direkt aktivering med E-Sim om man har en mobil med stöd för det. 
 

Du kan även besöka 3 Butiker för hjälp med fysiskt simkort eller e-sim. 

Om du väntar på simkort , så brukar det komma ganska så snabbt på posten . Om inte , så är det nog värt och beställa nytt eller kontakta kundservice eller 3butik . 
 

mvh F 
 

 

 

Svara