Besvarat

Beställa nytt SIM-kort

  • 25 juni 2018
  • 1 svar
  • 226 visningar

Hej!
Jag spärrade min mobil igår eftersom att den blev stulen, tråkigast i världen...Men behöver ett nytt sim-kort. Kan man gå in i en 3butik och få ett sim-kort i handen med en gång eller är det en "beställningsvara"? Mvh, Caroline!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bästa svar av Johnny 26 juni 2018, 16:48

Hej @Caroline.J, varmt välkommen till 3Community!

Vad tråkigt att höra att din mobil blivit stulen. 😟
Givetvis så kan du besöka en av våra 3Butiker så hjälper de dig att aktivera ett nytt SIM-kort åt dig. Om du inte skulle ha någon 3Butik i närheten så kan du alltid beställa ett nytt SIM-kort via Mitt3 på följande vis:

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort
Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.
Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Caroline.J, varmt välkommen till 3Community!

Vad tråkigt att höra att din mobil blivit stulen. 😟
Givetvis så kan du besöka en av våra 3Butiker så hjälper de dig att aktivera ett nytt SIM-kort åt dig. Om du inte skulle ha någon 3Butik i närheten så kan du alltid beställa ett nytt SIM-kort via Mitt3 på följande vis:

  • Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort
Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.

Svara