Skip to main content
Besvarat

Beställa nytt SIM-kort

• 25 juni 2018
  • 1 svar
  • 1698 visningar

Hej!
Jag spärrade min mobil igår eftersom att den blev stulen, tråkigast i världen...Men behöver ett nytt sim-kort. Kan man gå in i en 3butik och få ett sim-kort i handen med en gång eller är det en "beställningsvara"? Mvh, Caroline!

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Johnny

Hej @Caroline.J, varmt välkommen till 3Community!

Vad tråkigt att höra att din mobil blivit stulen. 😟
Givetvis så kan du besöka en av våra 3Butiker så hjälper de dig att aktivera ett nytt SIM-kort åt dig. Om du inte skulle ha någon 3Butik i närheten så kan du alltid beställa ett nytt SIM-kort via Mitt3 på följande vis:

• Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort
Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Johnny
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Pensionerad Moderator
  • 149 kommentarer
  • Svar
  • 26 juni 2018
Hej @Caroline.J, varmt välkommen till 3Community!

Vad tråkigt att höra att din mobil blivit stulen. 😟
Givetvis så kan du besöka en av våra 3Butiker så hjälper de dig att aktivera ett nytt SIM-kort åt dig. Om du inte skulle ha någon 3Butik i närheten så kan du alltid beställa ett nytt SIM-kort via Mitt3 på följande vis:

• Logga in på Mitt3
  • Klicka på abonnemangsfliken
  • Scrolla ner till inställningar
  • Välj beställ/aktivera SIM-kort.
  • Klicka på knappen beställ nytt SIM-kort
Det är även under den här fliken som du sedan kan aktivera ditt SIM-kort genom att knappa in SIM-kortsnumret (19 siffror) och klicka på aktivera.

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies