Besvarat

Betalar jag samma sak, som innan, för mobil och abonnemang när bindningstiden nu precis löpt ut?

  • 4 March 2019
  • 1 svar
  • 302 visningar

Tacksam för svar!

Om man gör det så känns det naturligt att byta upp mig när telefonen jag betalar för är 2 år gammal samt det att abonnemanget var nog inte "best fit" för mig (utnyttjar enbart kring 20 % av surfet/ datat).

Vänliga hälsningar,
Stefan
icon

Bäst svar av Pettersson 4 March 2019, 13:12

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Exakt vad du kommer att betala när bindningstiden på ditt abonnemang går ut beror lite på hur ditt avtal såg ut när du skaffade det. Om du kollar på din faktura borde du kunna se "förhöjd månadsavgift för mobil" eller liknande, denna kostnad försvinner efter din avtalsperiod.

Det brukar alltid finnas lite olika lösningar för att antingen komma ner i kostnad och välja ett abonnemang som passar dig bättre om du inte behöver en ny mobiltelefon. Det brukar också finnas lösningar för att byta till ett bättre passande abonnemang och skaffa en ny mobil samtidigt :)

Mitt bästa tips är att du ringer in till 3 på 0735-300 400 och hör med dem! Om inte annat kan du ju kanske komma ner lite i kostnad.

Svara