Besvarat

Billmate AB

  • 13 februari 2019
  • 10 svar
  • 2783 visningar

Någon som fått påringning av Billmate AB för sänkning av månadskostnad?
icon

Bästa svar av niiveus 13 februari 2019, 13:46

Hejsan @Esko,

välkommen till forumet! :-)

Billmate AB vitt jag vet ringer i uppdrag av Mobile Group - en återförsäljare vi avslutade samarbetet med under november 2018. Vi har uppmärksammat att våra kunder fortfarande blir uppringda av säljare från Mobile Group som utger sig för att vara oss gällande försäljning av diverse produkter på avbetalning genom Billmate, Klarna, Svea Ekonomi med mera.

Hos oss kan man köpa tillbehör och hårdvara på delbetalning, men betalar då till oss, och inte via någon extern partner.

Om man har fått en faktura från något av ovan företag behöver man kontakta Mobile Group. Mobile Group når man på:

Telefonnummer: 031 - 250 01 90
Öppettider: Mån - Fre 09:15 - 17:00 (lunchstängt 13-14)

Vi har kopplat in våra jurister som ser över detta löpande.
Visa original

10 svar

Användarnivå 3
Emblem +9
Hejsan @Esko,

välkommen till forumet! :-)

Billmate AB vitt jag vet ringer i uppdrag av Mobile Group - en återförsäljare vi avslutade samarbetet med under november 2018. Vi har uppmärksammat att våra kunder fortfarande blir uppringda av säljare från Mobile Group som utger sig för att vara oss gällande försäljning av diverse produkter på avbetalning genom Billmate, Klarna, Svea Ekonomi med mera.

Hos oss kan man köpa tillbehör och hårdvara på delbetalning, men betalar då till oss, och inte via någon extern partner.

Om man har fått en faktura från något av ovan företag behöver man kontakta Mobile Group. Mobile Group når man på:

Telefonnummer: 031 - 250 01 90
Öppettider: Mån - Fre 09:15 - 17:00 (lunchstängt 13-14)

Vi har kopplat in våra jurister som ser över detta löpande.
Ok, då vet jag och andra hur det ligger till. Bra att veta att samarbetet avslutades förra året. Lät konstigt att de skulle skicka pappersräkning dessutom...
Hej har blivit uppringd i för två veckor sedan fot en hög räkning betallat första blir så rådvill vad skall man göra. Hur kan de veta hur mycket man har inne hos tre om de inte är samarbets partners
Blev tyvärr också uppringd av Mobilegroup där säljaren som tidigare arbetat för Viggo där jag skaffade mina abonnemang tidigare samt några hörlurar. Samma säljare ringde mig i november 2018 och jag tecknade då ett nytt abonnemang. I maj 2019 ringer samma säljare på nytt ”Robyn” han utger sig för att ringa åt en underleverantör för tre som heter Mobilegroup. Denna gång erbjuder han en tjänst som innebär att mobilegroup bland annat tar över surfen till ett lägre pris. Vilket enligt de uppgifter Robyn hade på mina nuvarande abonnemang skulle ge en minskad månadskostnad på ca 200kr.
Då jag inte hade anledning att misstro Robyn då vi hade en tidigare sälj:kundrelation ssamt att han hade koll på mina abonnemang hos tre fick han mig att logga in med BankID. Där efter lovade han mig en välkomst gåva som jag kunde hämta ut på posten. Självklart skulle jag inte se sänkningen på fakturan hos tre fören nästkommande månad. Vilket resulterade i att mer än 14dagar han passera innan jag upptäckte att säljaren (mobilegroup) vilselett mig och att dem nu hävdar att jag hämtat ut ett produktpaket som jag nu ska betala 1100kr/månaden för. (Gåvan innehöll en powerbank och två dåliga earpluggs, max värde 200kr).
Jag bestrider avtalet så klart och har polisanmält mobilegroup för bedrägeri.

Min fråga till tre är hur tre ser på att man underlåtit sig att mobilegroup kan använda tres kundinformation, hur har dem kommit över den och hur är detta förenligt med GDPR?
Användarnivå 4
Emblem +10
Kolla gärna in den här tråden @Doitanders, besvarade dig nämligen där.
@Doitanders
Hej!
Jag har också blivit lurad, så snälla hur har du gått tillväga och har du fått ngn ordning på det?🥺
Hej!
jag har reklamerat de så kallade gåvorna som dem säger man beställt (men skulle vara gratis).
Jag har polisanmält samt anmält till konsumentverket.

Jag bestrider fakturorna men just nu har Billmate fryst faktureringen (alltid något) i avvaktan på vad mobilegroup säger enligt Billmate skulle mobilegroup nu kreditera mig så fort dem fick varorna tillbaka.
Dessa är så klart returnerade med rekommenderat brev (dock har dem inte hämtat ut detta).
Jag har även hävt det så kalkade avtal utifrån att jag blivit vilseledd samt att dem fick mig att signera via BankID under själva säljsamtalet vilket inte är ok. Denna uppsägning av avtal är också insänd. via rekommenderat brev (ej uthämtat).
Tyvärr litar jag inte på att denna process är klar, men bestrid och anmäl samt returnera gåvan (rekommenderat brev så klart så det blir upp till dem att löda ut).
@Doitanders Tack snälla!
Då gör jag det! Ska även anmäla säljaren som ringde mig tänkte jag, de ska inte komma undan med detta👿
Hej!
Har även jag blivit lurad av Mobile Group och deras mycket oseriösa metoder.
Skulle vilja veta hur man bör gå tillväga efter att ha pratat med någon kvinna på det nämnda företaget och hon kunde tyvärr inget göra.
Är det polisanmälan? ARN? konsumentombudsman?

Hur lyckades du få faktureringen fryst Doitanders?
Tack vare att det kom en konstig kreditupplysning. Har nu äntligen (efter mycket tid och energi) lyckats makulera både beställningen och kreditupplysningen. Någon hade beställt prylar för 16.000! Lycka till Aina. Och polisanmäl.

Svara