F.A.Q.

Ändra eller avsluta abonnemang

  • 23 August 2018
  • 0 svar
  • 248486 visningar
Ändra eller avsluta abonnemang
Användarnivå 3

Ändra abonnemang

Om du vill ha mer surf eller ändra din månadskostnad.

När ändras abonnemanget?

Ifall du väljer att ändra ditt abonnemang till ett lägre så sker ändringen inom 30 dagar. Vill du ändra abonnemanget till ett högre så sker det direkt.

 

Så här ändrar du abonnemang:

  1. Logga in på Mitt3 och välj ditt abonnemang som du vill ändra
  2. Klicka på Byta abonnemang
  3. Välj ett abonnemang i listan, jämför och bekräfta genom att trycka på Byt till
Klicka på bilden för att förstora

 

Behöver du hjälp?

Chatta

Förlänga med ny mobil

Förläng ditt abonnemang med ny telefon på tre.se.

När kan jag förlänga mitt abonnemang?

Vi erbjuder endast abonnemang utan bindningstid, vilket innebär att du kan ändra ditt abonnemang när som helst på Mitt3. Har du köpt ett abonnemang hos återförsäljare kan du fortfarande ha bindningstid. Om du har ett abonnemang med bindningstid kan du förlänga det tidigast 4 månader innan det löper ut.

 

Förläng abonnemang utan bindningstid

För att förlänga abonnemanget med en ny telefon så är det enklast på Tre.se. Du kan även göra det via 3Butik, återförsäljare eller kundservice.

 

Förläng abonnemang med bindningstid

Ifall du förlänger ditt abonnemang innan bindningstiden löpt ut, så betalar du för din gamla telefon och eventuell mellanskillnad (en så kallad restkostnad) fram tills att den bindningstiden löpt ut.

 

:warning: Du kan endast byta abonnemang en gång per kalendermånad.

 

Har du fler frågor?

Chatta

Avsluta abonnemang


Det går inte att avsluta ett abonnemang via Mitt3. Om du vill avsluta ditt abonnemang så kontaktar du vår abonnemangsavdelning:

- Telefon: 0735-300 344

 

Har du nyligen ändrat ditt abonnemang och har frågor om fakturan?
Läs mer om hur din faktura kommer att se ut här.


Det här ämnet är stängt för kommentarer