Besvarat

Byte av abonnemang

  • 16 September 2018
  • 3 svar
  • 199 visningar

Jag har beställt ett nytt abbonemang och undrar om mitt gamla automatiskt upphör att gälla. Det är inte bundet längre. Det är samma mobil nr
icon

Bäst svar av Tristan 16 September 2018, 14:04

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Evalaine!

När du gör en förlängning av ditt befintliga abonnemang i form av ny mobil och en annan abonnemangsform sker själva bytet samma dag som mobilen skickas ut till dig.
Detta sker helt automatiskt och det är inget som du behöver göra.

Du kan däremot själv kontrollera på Mitt3 och när du ser den nya abonnemangsformen vet du att din nya mobil är på väg. : )

Om du bara har ändrat abonnemangsform och inte tecknat ett nytt avtal med ny mobil sker den ändringen inom 10-15 minuter.

Jag vill byta till annan mobilleverantör hur gör jag?

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Ingalill Stavander 

Det är hos den Operatören du tänkt byta till , som du får göra en nummerflytt hos. Från “3” till den du tänkt. Sen är de beroende på om du har bindningstid kvar på avtal , eller kvar på avbetalningen av hårdvara . T.ex Telefon.Som kan påverka hur bytet kan göras och vad det kan kosta.

Det kan du se genom att logga in på Mitt3 i app eller i webbläsaren. Eller få hjälp genom att besöka / ringa kundservice.

Här får du deras kontaktuppgifter.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Hur kommer det sig att du vill byta till annan Operatör ? 🙂

/F

Svara