Besvarat

Donera data till UNHCR fungerar inte

  • 22 September 2019
  • 9 svar
  • 251 visningar

När jag försöker donera data via https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/datadonate/ så står de att min abonnemang inte ger mig rätt att donera vilket inte stämmer då jag har 3Surfa 50GB vilket klart och tydligt framgår på sidan? Någon annan som har samma problem?

Kontaktade chatten som sa att "endast vissa abonnemang ingår" vilket jag tyckte va ett dåligt svar med tanke på att de dessutom står på sidan att de ska fungera med mitt abonnemang.

Någon annan som har samma problem?

icon

Bäst svar av JeppePeppe 4 October 2019, 13:21

Visa original

9 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @Johan N och varmt välkommen till 3Community!

Jag anar att det kan vara så att du lagt in spärr för betalsamtal eller liknande tidigare? Då kan det nämligen vara så att den som du pratat med även råkat spärra just funktionen donera data och att den du skrev med via chat missade att uppmärksamma det.

Alternativt så är det inte det som är problemet och då måste vi undersöka det ytterligare.

Skulle du kunna skriva in idag till chatten och återkomma hur det gått för dig här vore det toppen! 🙂
Tack för tipset.

Jag kontaktade kundtjänst igen och frågade om mitt abonnemang va spärrat för betalsamtal alternativt donera data, vilket de inte kunde se att de var. Fick tyvärr heller inget svar till varför jag inte kunde donera. Andra gången jag kontaktar kundtjänst utan att få ett konkret svar på varför jag inte kan donera, tråkigt.
Användarnivå 7
Emblem +36
Tjena @Johan N!

Tråkigt att höra att du inte fick svar på din fråga i kontakt med kundservice. Har det lyckats lösa sig med detta ännu eller kvarstår problemet? Det behöver finnas som minst 0,5 GB kvar i abonnemanget för att kunna skicka surf, så detta kanske varit det som trasslat? 🤔
Hej,

Problemet kvarstår, har haft över 30 GB kvar förra månaden och nu med ny kalendermånad och nya GB (50) så kvarstår samma meddelande "Du har inte rättighet att donera med de valda abbonemanget" trots nytt försök. 🤔
Användarnivå 7
Emblem +36
Hej,

Problemet kvarstår, har haft över 30 GB kvar förra månaden och nu med ny kalendermånad och nya GB (50) så kvarstår samma meddelande "Du har inte rättighet att donera med de valda abbonemanget" trots nytt försök. 🤔


Jag håller på att luska i detta @Johan N! Jag återkommer här i tråden så fort jag fått svar av en intern avdelning här, jag tror jag har hittat felet nämligen 😎
Användarnivå 7
Emblem +36
Nu har jag fått svar @Johan N!

Det är ett tekniskt fel just nu där ifall man har ett 3Surfa-abonnemang med 3Världen så kan man inte donera surf på hemsidan. Vi jobbar på att lösa det så att det fungerar framöver - kan dock inte ge en tidpunkt eller så just nu tyvärr. Men då har vi en anledning i alla fall 🙂
@JeppePeppe Tack för hjälpen! 👏🏻
Användarnivå 7
Emblem +36
Ingen fara @Johan N! 🤘🏻

Har något hört om de komma att få det att fungera samt varför inte 15GB varianten finns med.

Svara