Besvarat

En affärsidé som försvårar för kunder att säga upp abonnemang

  • 27 June 2018
  • 1 svar
  • 417 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej
Jag sade upp min abonnemang gällande bredband och telefoni och önskade inte ha något mer med 3 att göra med. Jag sade upp abonnemanget i god tid och kalkylerade att allt skulle upphöra april månad 2018. Jag fick ett brev där det stod att allt var uppsagt men att det ev skulle komma en ny räkning. Maj månad dök upp en räkning som jag inte tittade närmare på utan tänkte det var en extra kostnad. Anledningen till att jag sade upp var att bredbandet inte fungerade tillfredsställande utan var ofta utan internet större delen av månaden. När jag sade upp så frågade jag om jag skulle skicka in något tillbaka till 3, men kundtjänstoperatören sade nej och allt skulle upphöra i april. Nu åter har jag fått en räkning, bredband och periodiserat framåt. Hur är detta möjligt när jag säger upp och är klar och tydlig i mitt samtal. Jag har därefter ringt tre gånger långa köer och har inte den tid att sitta i kö. Men äntligen kom jag fram i dag, det visar sig att jag inte kan göra något och det går inte ens att klaga via mail och inte ens sända mail direkt till abonnemangsavdelningen. Jag är van vid att man alltid skall kunna maila och ta upp viktiga saker. Man skall kunna få hjälp och stöd via mail, man ska kunna ta upp spörsmål som detta via mail. Inte ska jag sitta och verifiera flertal bilar, bussar kullar etc via " jag är inte en robot" , jag kan undra över hur seriöst bolag ni är eller att ni har en Community där man skall lägga ut frågor och klagomål. Jag vill att ni hjälper mig med detta och kundnumret är 10507716347, klagomål som denna är en inkommen handling och går inte att bortses ifrån. Jag sade upp abonnemang i tid, då ska det inte ticka på som det gör nu. Jag vill ha rättelse och det jag önskar är att inga fler räkningar utgår till mig då jag har sagt upp abonnemanget. Det ska kunna finnas möjlighet att säga upp skriftligen och inte vara hänvisad till telefonuppsägning då jag är levande bevis på att det inte har fungerat hos er utan räkningar tickar på.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Johnny 28 June 2018, 10:12

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Tintin,

Det var oerhört tråkigt att läsa att det skett ett missförstånd i samband med uppsägningen av ditt mobila bredband.

Jag är ledsen att du fått felaktig information gällande hur du kan komma i kontakt med oss gällande avslut av ditt abonnemang. Du har naturligtvis möjlighet att avsluta dina abonnemang genom de flesta av våra kanaler, med det här communityt och vår chatt som undantag.

Då det här ärendet är väldigt specifikt så har vi inte möjlighet att hjälpa dig direkt härigenom, däremot så kommer vår kundservice att kontakta dig via mail för att hjälpa dig att hitta en lösning.

Svara