Besvarat

För dyrt abonnemang

  • 14 May 2019
  • 3 svar
  • 524 visningar

Hej! Jag band mig för 24 månader hos 3 när jag bytte från Tele 2. Jag fick samma pris 249 kronor för fria samtal o sms plus 5 gb surf. Men nu ser jag att ordinarie pris för detta hos 3 är 199 kronor. Känner mig lite lurad. Hur kunde det bli så?
icon

Bäst svar av Göran64 16 May 2019, 11:03

Visa original

3 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Göran64!

3Surfa 5GB med bindningstid kostar mycket riktigt 199 kronor. Har du något till abonnemanget - som en mobil eller en tjänst? Har du pappersfaktura eller Kivra, det vill säga 49 kronor i faktureringsavgift?
Jag har en Samsung A7 som jag köpte kontant på ElGiganten för 2890 kr. Då var jag fortfarande Tele2-kund. Veckan efter var den sänkt till 2390. Då gick jag dit och ville utnyttja prisgarantin. "Du kan få pengarna tillbaka för hela köpet om du byter operatör till 3", sa säljaren. Jag bytte men utan att veta att jag i själva verket nu måste betala 50 kr i 24 månader för telefonen = 1200 kr. Alltså fick jag inte hela summan för telefonen. En bra affär ändå visserligen, men lite lurad känner jag mig. Besvikelsen riktar jag dock mot El-Giganten, inte 3.
Användarnivå 4
Emblem +9
Det förklarar saken! Synd att det inte blev som tänk med Elgiganten. Om du vill att vi hjälper dig att utreda det vidare så är det bara slå en signal på 0735 300 400. 🙂

Svara