Besvarat

Förbrukad surf vad är det som dragit?

  • 28 September 2018
  • 3 svar
  • 638 visningar

Hej! Under de senaste två månaderna har jag förbrukat min surf 6 GB varje månad. Jag fattar inte vad det är som gör att den går åt. Lyssnar på Storytel men lägger alltid boken offline vilket borde betyda att det då inte tar på surfen, eller? Hemma surfar jag på vårt bredband. På jobbet surfar jag lite på lunchen på mina 6 GB.
Någon som vet om det kan vara något som ligger o ”smygstartat” GB? Jag är inget bra på detta med surf så därför behöver jag hjälp.
Hälsningar
Carina
icon

Bäst svar av Pettersson 29 September 2018, 13:28

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Carina!

Det är möjligtvis inte som så att du använder appen WhatsApp?

Andra personer har upplevt att de backuper som den appen gör orsakar stort användande av mobildata.

Det som annars kan tänkas förbruka surf är uppdatering av appar, ska man helst göra via WiFi.

Återkom gärna med vilken typ av mobil du använder och vilka appar du har igång dagligen.
Det är svårt att komma med några bra förslag utan lite mer bakgrundsfakta. : )
Hej Tristan!
Tack för ditt svar.
Jag har en IPhone 7 och jag använder WhatsApp men har gjort det länge.
Nyligen laddade jag ner ett spel som heter Word domination som jag spelar ofta. Sedan är det ju Storytel, Facebook, Instagram Aftonbladet ja det är väl det jag använder.
/C
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Vad är det för telefon du har? I de flesta telefoner går det att se vilken app som har dragit mest data.

På en iPhone går du in under Inställningar -> Mobilnät och bläddrar ner en bit. Där ser du vilka appar som använder mest data.

På en Android skiljer det sig lite, men det brukar vara under Inställningar -> Mer -> Dataanvändning :)

Hittar du något där?

Svara