Skip to main content
Svar

har ingen täkning

• November 1, 2025
  • 7 svar
  • 93 visningar

Hej, jag är på gran canaria och har ingen täckning har gjort allt som går att göra. Starta om telefon och allt annat som går att göra men ingen fått något resultat. Verken mitt uppratör eller min andra som har. Vi båda har ingen täckning eller kan surfa utan bara …. Punkter där uppe.  

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Nadheer, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Om det fortfarande inte fungerar skulle jag rekommendera att du kontaktar kundservice, om möjligt! Hittar man ingen lösning på problemet behöver detta felanmälas så att vi kan undersöka vad det beror på, och förhoppningsvis åtgärda det!

7 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • November 1, 2025

@Nadheer Hej,

har det fungerat utomlands tidigare eller är det första gången ni är utomlands med dessa abonnemang? 

Har du testat att söka mobilnät manuellt? Om inte, testa det och välja Orange och eller Movistar och vänta i ca fem minuter. Fungerar det? Denna inställning finns oftast i mobiltelefonens inställningar, om du återkommer med vilken telefonmodell du har så kan jag nog guida dig exakt :) 

• Trådskapare
  • Rookie
  • November 1, 2025

De är inte första gången vi är utomlands, de har alltid funkat förut. Vi båda har iPhone 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • November 1, 2025

@Nadheer Hmm, konstigt. Om ni går in på Inställningar → Mobilnät → Val av nätverk. Stäng av “Automatisk” och låt den söka en stund, när Movistar och Orange dyker upp - välj en av dessa och avvakta i några minuter för att se om täckningen kommer igång. Fungerar det?

• Trådskapare
  • Rookie
  • November 1, 2025

Valde movistar och väntade 5-6 min och sedan orange sp och de funkar ej. 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • November 1, 2025

@Nadheer Fungerar det inte på någon av telefonerna? När var det ni åkte utomlands? Fungerade det innan ni lämnade Sverige - och slutade det fungera direkt när ni kom fram eller fungerade det ett tag på Gran Canaria?

• Trådskapare
  • Rookie
  • November 1, 2025

Testade bara på min, ska testa med den andra också, de funkade som de ska innan vi lämnade Sverige 

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • November 3, 2025

Hej ​@Nadheer, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Om det fortfarande inte fungerar skulle jag rekommendera att du kontaktar kundservice, om möjligt! Hittar man ingen lösning på problemet behöver detta felanmälas så att vi kan undersöka vad det beror på, och förhoppningsvis åtgärda det!