Besvarat

Hitta PIN/PUK kod utan simkort

  • 7 October 2018
  • 1 svar
  • 733 visningar

Min mobil gikk helt ut så att jag inte kommer in på något, inte än på knappsats så jag får upp IMEI-nummeret. Har benyttat alle tre forsök, och har förlorat kort med PIN- och PUK koder.
Kan Ni hjälpa mig?

Vennlig hilsen,
Sidsel

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Tristan 7 October 2018, 16:37

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Sidsel!

Det är ingen fara ditt problem går att lösa även utan plastkortet som SIM-kortet kom på.

Ifall du är registrerad på Mitt3 sedan tidigare kan du gå till Tre.se och logga in på Mitt3.
Klicka sedan på abonnemang, om du har flera välj det nummer det gäller, och i mitten på den sidan precis till höger om det aktuella mobilnumret, som du kan se under ditt namn, återfinner du aktuell PUK-kod.

När du använder PUK-koden gör du som så att du slår in dessa 8 siffror och sedan får du välja en helt ny 4-siffrig PIN-kod, som du slår in en gång till för verifiering när mobilen ber om det.

Om du inte har tillgång till Mitt3 behöver du kontakta Kundservice på 0735 - 300 400 eller besöka en 3-butik så hjälper de dig med att få tillbaka åtkomsten till din mobil.

Hoppas att något av ovanstående är dig till hjälp.
Ha en trevlig söndagskväll.
: )

Svara