Skip to main content
Svar

Hur hittar jag min PUK-kod?

• October 8, 2018
  • 1 svar
  • 1073 visningar

• Registrerad användare
Hur hittar jag min pukkod på Mitt 3? Har letat, följt instruktioner att ”trycka på mitt sim-kort” men kommer bara fram & tillbaka. Står det ska finnas på mitt 3 men det är inte logiskt..

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Tristan

Hej Hej!

Jag vet inte vad det är för instruktioner du har fått där du uppmanas att "trycka på SIM-kortet" för det innehåller ingen PUK-kod.

Du kan däremot återfinna PUK-koden på baksidan av det plastkort som SIM-kortet kom på.

När du är inloggad på Mitt3 via Tre.se kan du genom att gå till "Abonnemang" och välja det aktuella abonnemangsnumret återfinna din PUK-kod i mittendelen av den sidan, du ser det precis till höger om mobilnumret som står att finna direkt under ditt namn.

Vid användande av PUK-koden slår du först in dessa 8 siffror och får därefter välja en helt ny 4-siffrig PIN-kod, vilken skall slås in en gång till för verifiering när mobilen ber om det.

Hoppas att ovanstående löser ditt problem.
: )

1 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • Svar
  • October 8, 2018
Hej Hej!

Jag vet inte vad det är för instruktioner du har fått där du uppmanas att "trycka på SIM-kortet" för det innehåller ingen PUK-kod.

Du kan däremot återfinna PUK-koden på baksidan av det plastkort som SIM-kortet kom på.

När du är inloggad på Mitt3 via Tre.se kan du genom att gå till "Abonnemang" och välja det aktuella abonnemangsnumret återfinna din PUK-kod i mittendelen av den sidan, du ser det precis till höger om mobilnumret som står att finna direkt under ditt namn.

Vid användande av PUK-koden slår du först in dessa 8 siffror och får därefter välja en helt ny 4-siffrig PIN-kod, vilken skall slås in en gång till för verifiering när mobilen ber om det.

Hoppas att ovanstående löser ditt problem.
: )