Skip to main content
Om jag vill byta operatör, hur längre har jag bindningstid?
Hej @Suad Jasaragic, välkommen till 3Community!

Tack för ditt bidrag till forumet.



Det går att byta operatör när som helst, om du har bindningstid kvar kan det dock resultera i att din sista faktura från Tre blir högre än vanligt (månadskostnad x antal månader som är kvar).



Du kan enkelt se din nuvarande bindningstid via Mitt3.


  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj fliken "Abonnemang"
  3. Välj ditt abonnemang

I första raden kommer du se din nuvarande bindningstid.





Om du har bestämt dig för att byta operatör behöver du komma i kontakt med vår abonnemangsavdelning för att beställa en slutfaktura som avser resterande bindningstid/uppsägningstid. Du kan nå dem via vår kundservice på tel: 0735 300 400, deras öppettider är vardagar mellan 8-18.



Du kan hitta mer information om avslut i artikeln nedan:

Byta-, förlänga- eller avsluta abonnemang



Hoppas att det var svar på din fundering! ☺️

Lämna en kommentar