Besvarat

Hur överlåter jag mitt telefonnummer

  • 26 November 2018
  • 1 svar
  • 3233 visningar

Hej. Jag har ett abonnemang som jag tänkt överlåta till min dotter. Vad betalar jag nu? Kan jag behålla mitt nr?
icon

Bäst svar av Pettersson 26 November 2018, 12:47

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Att överlåta ett abonnemang är enkelt, du gör det själv via 3s hemsida.

Viktigt att tänka på vid en överlåtelse:
  • För att överlåtelsen ska godkännas ska samtliga förfallna fakturor på abonnemanget vara betalda.
  •  Övertaganden person ska vara över 18 år och bli godkänd i vår kreditkontroll.
  •  Rabatter som är kopplade till abonnemanget upphör vid överlåtelse mellan privatkund och företag. Eventuella Sparpakets- och Affärspaketsrabatter upphör vid alla överlåtelser då dessa är baserade på en kombination av flera abonnemang.
  •  Vid överlåtelse försvinner även eventuella tjänster kopplade till abonnemanget. T ex 3Dela Data.
  •  Vid överlåtelse mellan privat/företag byts abonnemangsformen till ett likvärdigt abonnemang inom samma prisplan. Vill du ändra abonnemanget till en annan prisplan behöver du kontakta oss.
  •  Har du tillvalet ”3Försäkring” upphör försäkringen att gälla i samband med överlåtelsen. Är tillvalet inom bindning kommer resterande kostnad att debiteras frånträdande kund.
  •  Vid överlåtelse av ett abonnemang med tillvalet 3Hemnummer/3Kontorsnummer flyttas även det fasta numret till övertagande part. Gäller endast vid överlåtelse mellan privat – privat eller företag – företag, i annat fall avslutas det fasta numret. Gäller ej hemväxel.
  •  Ev. kvarstående kostnad av ”Månadsavg mobiltillbehör köpt hos återförsäljare” debiteras via en slutfaktura.
  •  Ev. kvarstående kostnad för ’Delbetalning tillbehör’ debiteras via en slutfaktura ifall det sista abonnemanget på kundnumret överlåts.
  •  Pris per överlåtelse av privatabonnemang till annan privatkund eller till företagskund: 250kr. Kostnaden debiteras på frånträdande kund via kommande faktura.
Om du önskar se din exakta kostnad kan du logga in på Mitt3 som administratör (har du inget administratörskonto kan du skapa ett nytt med ditt personnummer). Där kan du se dina fakturor och specifikationer för varje abonnemang. Det går även bra att ringa till 3Kundservice som kan hjälpa dig med detta.

Om du önskar att behålla numret som tillhör abonnemanget som du ska överlåta måste du först göra ett nummerbyte. Detta kan kundservice hjälpa till med. Om abonnemanget du vill överlåta till din dotter har ett annat nummer påverkar det inte ditt andra abonnemang du har hos 3.

Här är sidan för överlåtelse.

Svara