Skip to main content
Besvarat

jag skulle installera bredband idag men det fungerar inte

• December 17, 2025
  • 19 svar
  • 121 visningar

Jag fick ett erbjudande att byta mitt bredband och skulle göra det idag men det funkar inte.

Är inte intresserad av mobiltbredband som inte fungerar när jag har fiber 

Bäst svar av Pettersson

@Talc Det bästa bör vara om du kan komma i kontakt med Cellect. Du hittar kontaktuppgifter här: https://cellect.se/kontakt/ - det är Cellect Outlethuset som är de du bör kontakta i första hand eftersom det var de som sålde detta till dig. 

19 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Talc Kan ni vara lite mer specifik på vad som inte fungerar, vilken router, abonnemangsform mm...

• Trådskapare
  • Rookie
  • December 17, 2025

Har försökt att få kontakt med 5 men det funkar inte med den routen som jag fick med mig när dom övertalade mig att byta abonnemang. Sen har jag förstått att det finns fiber hos er 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Talc 5 ?? Du menar väl operatören 3. Tre levererar inte fiber. 

• Trådskapare
  • Rookie
  • December 17, 2025

Jag menar 5g och där får vi ingen kontakt även om vi flyttar runt routern 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Talc Okej. Ni har säkerställt att ni har 5G på adressen där routern ska användas? Är det en Zyxel ni har? Får ni någon kontakt med nätverk över huvud taget, 4g ? 

• Trådskapare
  • Rookie
  • December 17, 2025

Det fick jag höra när killen övertalade mig att byta att jag hade tur att det fanns här. Som jag skulle vänta en månad så kunde jag inte kolla förrän idag 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Talc Okej. Vilken stad befinner ni er?

Det finns nämligen två typer av 5g i 3:s nät. Ett 5g på 2100-bandet och ett 5g+ på C-bandet. Annars är det 4g som gäller. Får ni in 4g? 

• Trådskapare
  • Rookie
  • December 17, 2025

Bor i Åsa. Men jag är inte intresserad av mobiltbredband som jag har installerat fiber för många års sen. Det var dålig information så jag är inte intresserad denna del och hoppas som inte information var rätt att ni kan ta bort den 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Talc Om det är Åsa i Kungsbacka kommun så stämmer det att området har 5g+ på C-bandet. 

Jag är dock fundersam på varför eran router inte kommer igång?! Sätt i det medföljande sim-kortet så ska allt aktiveras automatiskt, plug-and-play. 

Vilken router har ni? 

• Trådskapare
  • Rookie
  • December 17, 2025

Nokia och vi har gjort allt som man skall göra 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Talc Följdfråga; stödjer Nokia routern C-bandet? Du skrev att ni fick med en router, 3 säljer inga Nokia alls...

• Trådskapare
  • Rookie
  • December 17, 2025

Nej jag hörde det idag när jag var inne och ville ha hjälp. Jag fick den när killen övertalade mig att byta och han sa inte heller det inte funkar med mitt fiber. Han måste ha sett att jag hade fiber när han kollade men sa inget 

Som jag vet att fiber är bättre så vill jag använda det som är installerat 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Talc Det här kan inte varit i en 3-butik? Eftersom 3 inte säljer Nokia i sitt sortiment. Kan det varit en återförsäljare för 3, typ Elgiganten eller Power?

Och 3 kan inte se om ni har fiber indraget, då det är bara mellan hyresvärden/ägaren och operatören.

Vad sålde dom på för abonnemang? 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • December 17, 2025

@Talc Om du kollar på kvittot eller avtalet du fick med dig tillsammans med routern, vad står det att det är för återförsäljare samt operatör? 

• Trådskapare
  • Rookie
  • December 17, 2025

Cellect Ullared

Abonnemangeavtal Privat      Tre

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

@Talc Det låter mer som ett privat mobilabonnemang mer än ett bredbandsabonnemang. Det här är lite skumt för ska du använda en router med 5g+ så behöver du ett bredbandsabonnemang hos 3. Finns i två varianter beroende på vilken nedladdningshastighet man önskar. 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • December 17, 2025

@Talc Det bästa bör vara om du kan komma i kontakt med Cellect. Du hittar kontaktuppgifter här: https://cellect.se/kontakt/ - det är Cellect Outlethuset som är de du bör kontakta i första hand eftersom det var de som sålde detta till dig. 

• Trådskapare
  • Rookie
  • December 17, 2025

Ok men hur går det med bredbandet hos er?

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Ok men hur går det med bredbandet hos er?

@Talc Det är i första hand den återförsäljaren, Cellnex, ni får vända er till. Kanske det har blivit en missuppfattning er emellan? Ta med allt ni fick och säg att du vill häva köpet. Det måste dock göras inom skälig tid.