Besvarat

Kan jag byta från kontokort till fast pris-abonnemang?

  • 6 October 2018
  • 1 svar
  • 202 visningar

Jag vill ha ett fast pris-abonnemang i stället för kontantkort. Kan jag bara byta abonnemangsform och använda samma SIM-kort eller måste jag skaffa ett nytt abonnemang med ett nytt SIM-kort?
icon

Bäst svar av Tristan 6 October 2018, 11:38

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Mopetimies!

Nej, du kan inte omvandla ditt 3Kontantkort till ett abonnemang (inte vice versa heller för den som undrar) då SIM-korten är anpassade till abonnemang respektive Kontantkort.

Det viktiga är trots allt inte att behålla sitt SIM-kort, då ytterst lite lagras på dem. Ifall du har kontakter sparade på SIM-kortet kan du lätt importera dem till din mobil innan du byter SIMkort.

Viktigare än SIM-kortet i sig själv är oftast det mobilnummer man har kopplat och där kan Kundservice hjälpa till med att avsluta Kontantkortet och föra över ditt mobilnr till det nytecknade abonnemanget, görs förslagsvis efter att du har fått hem abonnemangsavtal och tillhörande SIM-kort.

Om du inte vill ha en ny mobil kan du teckna upp dig för ett obundet 3Surfa-abonnemang som börjar från 179 kr/månad antingen direkt via Tre.se eller genom att ta kontakt med Kundservice på 0735-300 400.

Svara