Besvarat

kommer Tre stå till svart för att deras kunder blir lurade av viggo mobil

  • 28 May 2019
  • 4 svar
  • 2074 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Jag har blivit uppringd och på lurad saker av viggo mobil och av mobilgrup
De ut ger sig att ringa och vara företrädare för Tre. och att de ska sänka mobil räkningen, vilket det har fått info om på öret hur mycket man betalar i månaden. hur i hela värden har de fått tillgång till de siffrorna ?
jag har läst om andra som blivit lurad av dessa två aktörer. några har kontaktat plus på svt.
om Tre inte gör något åt denna sak och förvisar dessa aktörer från Tre för alltid. kommer också jag maila svt och berätta min och andras historia om hur Tre lura sina kunder och setter dem i ekonomisk förfall.
Jag vill att Tre tar alla våra mer kostnader som viggo och mobilgrup har kosta oss.
Jag har varit Tre kund sedan företaget började. och har litat helt på Tre att de värnar om sina kunder.
jag har också rekommenderat Tre till vänner efter som jag varit så nöjd. Nu sitter man här och känner sig så lurad och att Tre de som är ansvariga för viggomobil tillkortakommande.
SÅ TRE TA ER ANSVAR OCH STÄLL UPP FÖR ERA KUNDER SOM BLIVIT LURADE AV BEDRAGARE SOM HAR BIGOTT BROTTSLIGA HANDLINGAR NÄR DE LURAT FOLK
icon

Bäst svar av Jocke 30 May 2019, 09:13

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Tack för att du tar dig tid och skriver här på 3Community @Markus.

Det är verkligen jättetråkigt att läsa att du känner att du blivit lurad och inte fått det som utlovades vid kontakt med VIGGO. Du är alltid välkommen att kontakta kundservice så kan dem hjälpa dig att se över allt och undersöka vad som kan göras härnäst.

Mobile Group är ingen återförsäljare till oss på Tre. Samarbetet med dem avslutades redan under förra året så har du mottagit någon faktura från dem, eller något annat bolag, t.ex. Billmate behöver du vända dig direkt till deras kundservice.
Tillhör Viggo mobilegroup ??
Sonen blev först uppringd av Viggo som "fixade" ett "fantastiskt" tre-abb fast han redan var fast i ett annat.
6-7 månader senare 07-19 ringer en som utser sig jobba för 3 och lovar sänkta abb.kostnader.
Fick skriva på¨avtalen under samtalets gång ( vilket inte är giltigt vad jag tror )
Heller ingen chans att granska avtalen efter samtal
Ingen information om ångerrätten distansavtal 14 dagar.
Bonusprylar skulle bli hemskickade vilket också skedde i 2 olika paket.
Är nu skyldig mobilegroup, teknikvannen och telefonihuset 60-70000...fär brylar värda ca 500 kr
En av fakturorna är inte kopplad till nåt paket.
Vi bestrider alla fakturor och betalar inte en spänn
En polisanmälan är inskickad
Frågan är ju hur dessa skojare får tag i era kunder ??
Är det Viggo i detta fallet som ger ut uppgifter till mobilegroup.

Nåt ansvar måste väl ni på tre ha ?

Har också varit kund hos er sen min 1:a mobil..
Användarnivå 5
Emblem +10
@lifstar

Jag beklagar verkligen den situationen som din son befinner sig i.

Mobile Group har vi inget samarbete med, det samarbetet avslutades i november 2018. Vi märkte dock att de fortsatt kontakta kunder hos oss vilket självklart inte är något som är okej. Vi har kopplat in våra jurister som ser över ärendet.

Viggo är inte heller något företag som vi har något samarbete med. Vi bröt det kontrakt vi hade med de som återförsäljare sommaren 2019.

Din son är välkommen att kontakta kundservice för att komma i kontakt med ansvarig avdelning gällande ärenden kring återförsäljare eller tidigare återförsäljare. De kan förse er med information om hur ni kan tänkas gå vidare med detta.
Han har fått hjälp nu att avsluta 3 tre abbonenemanget.
Men han har ju stått och betalat detta abbonenemang i 6-7 månader till inget nytta.
Det är pengar som 3 tre borde betala tillbaka.
Dessutom är det inte klart med skojarna från mobilegroup, teknikvannen, telefonihuset än.
Mvh Mats

Svara