Besvarat

Kompensation för fördröjd leverans

  • 20 November 2019
  • 1 svar
  • 447 visningar

Hej!

Jag hade en iPhone X som började fungera rätt dåligt. Så jag bestämde mig för att beställa den nya iPhone 11. Jag beställde samma dag som förköpet öppnade alltså i början av september. Jag valde den färg som det skulle vara minst leveranstid på sedan jag verkligen behövde en ny telefon. Det stod då att det skulle vara 1-2 veckors leveranstid vilket passade perfekt då jag visste att min iPhone X inte skulle klara så mycket mer till än ett par veckor. 

Många veckor gick. Till slut fick jag äntligen besked om att min telefon skulle levereras vecka 44-45! Blev glad trots att jag redan väntat 7 veckor. Vid detta laget hade även min Iphone X lagt av så jag var utan telefon. 

Vecka 44-45 ändrades och blev v. 45-46. Sedan jag studerar utomlands och behövde åka hem till Sverige för att hämta telefonen bokade jag en flygresa hem fredagen vecka 46 för verkligen vara säker på att den kommit. Två dagar innan jag skulle flyga var det ändrat till v. 46-47. Ingen iPhone och flygbiljetter i onödan. 

Nu är det ändrat igen till v. 48-49. Det är över 12 veckor sedan beställning! Om den nu ens kommer då vilket jag starkt tvivlar på. Jag är en trogen 3-kund och har aldrig varit missnöjd eller klagat, men detta är bortom all kritik. Min fråga är hur ni på 3 tänker att kompensera detta? 

icon

Bäst svar av Jocke 22 November 2019, 13:26

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej @Josephine och välkommen till vårt 3Community.

Först och främst vill jag beklaga den långa leveranstiden och omständigheterna kring den. Att leveranstiden dragit ut på tiden beror på flera olika faktorer. Några exempel på det är hur många beställningar som gjorts kontra hur många enheter vi har mottagit. Vi har och gör vårt allra bästa för att kunna skicka ut samtliga modeller av iPhone 11, 11 Pro och 11 Pro Max till de kunder som har gjort beställningar. Det finns ingen aktiv kompensationsplan för att leveranserna har varit längre än önskat. 

All information som funnits kring din beställning uppdateras på vår leveranssida. Därav kan den nya beräknade leveranstiden komma att ändras från en vecka till en annan beroende på vilken information vi får från leverantören. 

De flesta beställningar som gjorts under förköpsperioden har skickats nu så jag rekommenderar dig att kika på leveranssidan för att se om det gjorts några uppdateringar kring din beställning denna vecka.

Jag håller tummarna för att telefonen kommer fram så snart som möjligt. 

Svara