Besvarat

Konstigt med förbrukad surf

  • 12 July 2018
  • 3 svar
  • 396 visningar

Jag fick ett sms att min surf på 5 gb är förbrukad. Det händer typ aldrig och jag använder nästan bara mobilen via wifi. Hur kan det säga att surfen är förbrukad när jag enligt allt jag tittar på endast är 1,12 gb förbrukat??? Jag har räknat ihop alla summor och det landar på ca 1,12 gb från 1 juli -12 juli.
Så varför säger det att surfen är slut??? Det är den inte!?
Känns som att allt blev fel efter att jag idag ringt och avbeställt ”delad surf” som vi hade och aldrig behövde.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Jocke 16 July 2018, 12:12

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Välkommen till 3Community @Ingmer!

Du skriver att du avbeställde tjänsten 3Delad data. Den tjänsten gör det möjligt att dela surf mellan två abonnemang. Om du har avslutat tjänsten kommer du endast att ha tillgång till den surfen som ingår i ditt mobilabonnemang.

Mitt3 kan du se vilken datamängd som ingår i varje abonnemang.
Hej Jocke
Tack för ditt svar men det löser inte min fråga tyvärr. Jag har två abbonemang ett på 25 gb till dottern och ett på 5 gb till mig. Jag fick sms att min surf var slut trots att jag bara förbrukat 1,2 gb.
Kundtjänst svarade då att det måste vara dottern som snott min surf. Men dottern hade bara förbrukat 13,1 gb av sina 25. Så vad är det för märkligt system 3 har...
Användarnivå 5
Emblem +10
Hejsan @Ingmer!

Det låter märkligt. Hade jag varit du hade jag slagit en signal eller skrivit till vår kundservice för att undersöka det närmare.

Svara