Leverans iPhone XS

  • 17 September 2018
  • 55 svar
  • 47602 visningar

Användarnivå 2
När kommer ni uppdatera www.tre.se/iphoneleverans så man kan söka sin order där? Nu står det bara senaste uppdaterad 2018-09-13 13:35

55 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Utan att veta exakt så skulle jag tippa på att informationen där uppdateras så fort 3 har mer information om hur många telefoner av respektive modell de kommer att få. Detta lär bli under veckan. :)

Just nu ger ju en sökning tyvärr inte så mycket information, mer än att ordern inte kan hittas. Mest troligt på grund av att 3 inte har någon information. Men har du fått en bekräftelse ligger beställningen som den ska.
Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Snobben!

Jag ser mer än så när jag besöker sidan ifråga.
Där finns såväl sökfält som förklaring till de olika status en order kan ha.



Om du har fått ditt ordernummer via SMS eller mail, vilket skickas ut 1-3 dagar efter beställning, så ska du kunna söka upp status på din order där.
Användarnivå 2
Om man nu klickar på länken så verkar den vara borta. Man kommer till Tre:s startsida. Har även försökt att googla fram adressen. Samma sak där.
Försökte även gå via en länk som tre la ut på FB, men icke... det går inte komma till den sidan längre.
Användarnivå 2
Om man nu klickar på länken så verkar den vara borta. Man kommer till Tre:s startsida. Har även försökt att googla fram adressen. Samma sak där.
Försökte även gå via en länk som tre la ut på FB, men icke... det går inte komma till den sidan längre.


Jag fick höra av 3 Kundservice att sidan www.tre.se/iphoneleverans är stängd av 3 temporärt för att lagret med telefoner inte kommit in ännu & dom har ingen leveransinfo för någon
Så tre vet fortfarande ingenting?
Användarnivå 2
Verkar inte så.... deras sida för leverans är fortfarande borta. Mer än så vet jag ej. Väntar även på en ny nalle jag med. Frågan är om det är Apple som har vart sega....
Användarnivå 5
Emblem +10
Apples akilleshäl har alltid varit att så många kunder vill ha de nyaste modellerna så snabbt.
Samtidigt försöker man hålla information om modellerna så hemligt som möjligt vilket gör att man inte startar produktionen långt i förväg och bygger upp enorma lager.

Det finns ingen anledning för 3 att hålla inne på vare sig information eller nya iPhones i lager.
Med andra ord så snart som det finns uppdaterad leveransinformation kommer den att tillgängliggöras för er som har beställt. : )
Användarnivå 7
Emblem +10
Precis som @Tristan skriver vill vi inget annat än att ge er så tydlig information som möjligt och uppdatera er om leveransinfo så ofta vi kan.

Sidan som ni refererar till kommer att snart vara tillgänglig igen och kommer att uppdateras löpande / när vi får information om leveranser från tillverkaren.

Håll ut! Snart är det dags!

Användarnivå 2
Sedan va skulle ett släpp från Apple vara utan alla spekulationer, funderingar och gissningar. Slängas ut i ovissheten om det är 1v eller 5v?!
Användarnivå 5
Emblem +10
Sedan va skulle ett släpp från Apple vara utan alla spekulationer, funderingar och gissningar. Slängas ut i ovissheten om det är 1v eller 5v?!

True that!

Hur många varianter av iPhone SE 2 har jag inte sneglat på...och så blev det bara en Xr.
Nope, jag bet i det sura äpplet och beställde en 128GB SE istället. Smidigare mobil till 1/2 priset och så kom den med posten 2 dagar efter beställning. : )
Användarnivå 2
Sedan att jag har två olika ordernr är en annan mysko historia. Fick ett utav tre kundtjänst via FB och sedan ett annat via Tre Orderadmin... hoppas de som går snabbast gäller.
Användarnivå 7
Emblem +10
Sedan att jag har två olika ordernr är en annan mysko historia. Fick ett utav tre kundtjänst via FB och sedan ett annat via Tre Orderadmin... hoppas de som går snabbast gäller.

Båda ordernr. gäller, det du har fått av kundservice är egentligen ett internt nummer (till samma order) men som fungerar lika bra. 🙂
Användarnivå 2
Oki.... toppen. Trodde ett tag att de va ett för iPhone o ett för hörlurarna 🙂
Användarnivå 7
Emblem +10
Oki.... toppen. Trodde ett tag att de va ett för iPhone o ett för hörlurarna :)

Vi gör allt vi kan för att både AirPods och iPhone ska komma i samma paket (om man har tagit del av erbjudandet), skulle lurarna vara slut när mobilen har kommit in så skickas de separat så fort lagret har fyllts på.
Användarnivå 2
Btw, har ordernr ngt med vart i kön jag är?!
Användarnivå 7
Emblem +10
Btw, har ordernr ngt med vart i kön jag är?!

Inte alls, det genereras utifrån andra parametrar. 🙂
Användarnivå 2
Vad för parametrar? 😈
Användarnivå 7
Emblem +10
Vad för parametrar? 😈

Utan att gå in på detaljer så kan jag i vilket fall säga att det har inte något med könummer att göra. 😅
Jag skulle snarare se det som identifikationsnummer.
Användarnivå 2
Så tiden när man lägger beställningen, spelar den roll?
Eller e det mer en riktlinje? 🙂
Kan jag på något sätt få tag på ett ordernummer för att kunna sedan se status på min order?

/Daniel
Användarnivå 7
Emblem +10
Så tiden när man lägger beställningen, spelar den roll?
Eller e det mer en riktlinje? :)


Naturligtvis spelar det roll, sekunden din beställning har bekräftats så har du fått en plats i kön. Därefter beror allt på leveranser från tillverkaren, oavsett om man har beställt 2 eller 20 minuter efter lansering.

Här behöver man även tänka på att leveranstiden kan se olika ut för varje modell. Då tänker jag på färg, modell och minnesstorlek.

🙂
Användarnivå 2
Ja jo de såg jag när jag valde.
Valde modell efter leverans....😂 guld med minsta minnet va den som hade kortast leverans. 1v stod det.... o jag räknade då med en vecka från den 14.... 🙂 hoppas det inte är 1v från 21🤪
Användarnivå 2
Hos tele2 händer det grejjer.... någon med tre som fått liknande?

Undrar precis som Daniel innan, var man får sitt ordernummer och hur man får tag på de? Har fått en bekräftelse.. men inget ordernummer vad jag kan se.
Användarnivå 2
AnnieD och Daniel, har ni fått en sådan??
Så har ni det uppe i hörnet...

Svara