Nu fick jag ett mail om att jag kan följa min order. Leverans 21 September, antar dock att det är till deras lager då jag fortfarande inte fått något koll-id och postnordappen har inte uppdaterats.
Antagligen att du får vänta till andra omgångens utskick.
när jag beställde vid 9.30 så va det en vecka, sedan vid 11 så hade det ökat till 1-2v.
Sedan på eftermiddagen så va det obekräftat. Så när Apple kan skicka mer telefoner så får du 🙂
"Obekräftad leveranstid, inväntar information från Apple.”
På grund av stor efterfrågan har vi ännu inte någon leveranstid för din beställning. Så fort vi får information från Apple uppdaterar vi din status.
Med andra ord din mobil kommer asap bara Apple levererar den.
Under tiden kan du alltid använda upp en GB eller två i ett gott syfte här. : )
Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som Svar samt Gilla ifall du tycker att mitt svar var bra. : )
Har ni någon aning om hur mycket tid det handlar om tills andra omgången/leveransen? Pratar vi dagar, veckor eller månader? Har nämligen ingen aning själv och hittar ingenting på internet. 🙂
Har också beställt en iPhone XS och har status obekräftad vilket känns jättetrist då man kan gå in i random butik och få med sig telefonen på momangen. Att man inte erbjuder något tidsperspektiv för leveransen......
Som det stod i mailet: Bli först med nya iPhone XS, känns knappast som det vilket är då syftet med att förköpa.
Tycker också det är väldigt dåligt.. andra operatörer så står det 1-2 veckors leverans, vissa finns tom i lager och samma i stora varuhus som elgi. och mediamarkt har också i lager.. och vänner som beställt dagar efter har fått sin. Funderar tom på att avboka och välja annan operatör, hade precis förlängt mitt efter 8 år som kund och fick över min sambo till tre. Men han kommer byta.