Leverans iPhone XS

  • 17 September 2018
  • 55 svar
  • 47602 visningar

Användarnivå 2
När kommer ni uppdatera www.tre.se/iphoneleverans så man kan söka sin order där? Nu står det bara senaste uppdaterad 2018-09-13 13:35

55 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
okej, tycker det fortf. är konstigt för skulle jag beställa en xs från Apple idag skulle den levereras på måndagen 1a oktober,
Varför såpass långa leverans tider till just tre?


Det är väl inte särskilt konstigt.

Den mobilen är allokerad till Apples centrallager i Holland och finns alltså där sedan tidigare.

okej, tycker det fortf. är konstigt för skulle jag beställa en xs från Apple idag skulle den levereras på måndagen 1a oktober,
Varför såpass långa leverans tider till just tre?
Det är väl inte särskilt konstigt.

Den mobilen är allokerad till Apples centrallager i Holland och finns alltså där sedan tidigare.

Vad hindrar Tre att ta del av det lagret? Eller beställer operatörerna från någon annanstans?
Användarnivå 5
Emblem +10
Svaret på den frågan är Apple.

Jag tror inte att de flyttar produkter från sin egen primära säljkanal på det viset.

De har aldrig gjort det med datorer utan är en viss modell slut hos återförsäljaren får man antingen vänta eller köpa direkt från Apple.
Jag skulle tro att detsamma gäller för iPhones, sedan kan man tycka vad man vill om det.

Min erfarenhet från över 30 år med olika grader av kontakt med Apple-folk på andra sidan pölen är att det sällan är logiskt eller enkelt att förstå hur de tänker. : )

Editering:

Kan väl tillägga att jag för tillfället har 5 iPhones och 9 Macdatorer i mitt hem så jag är långt från någon som hatar Apples produkter, dvs jag skyller inte på Apple bara för att.
Användarnivå 7
Emblem +10
Hejsan alla iPhone-fans!

Många är nyfikna på när de kan få sin nya iPhone och vi är minst lika taggade på att få leverera dessa telefoner till er. Just nu finns det ingen exakt information om nästkommande leveranser men vi lovar att hålla er uppdaterade via https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/leverans/.

Ifall du inte fått något ordernummer är du välkommen att kontakta kundservice så hjälper vi dig mer än gärna.
Ha en fortsatt fantastisk dag!
Användarnivå 1
Igår uppdaterades mitt leveransbesked till V.40 men efter sökningen jag precis gjorde idag har det åter ändrats till V.40-41????

Vad är det som händer? Börjar verkligen tappa tålamodet för allt detta strul.

Bedrövligt skött av TRE som även har mage att skicka ett förlåt-sms där de tipsar om att under tiden jag väntar på min telefon kan jag läsa på om den på deras sida..... Bli först med nya iPhone XS, ehhhh inte riktig va.

Man kanske skulle ta och köpa en på Tradera eller Blocket istället där det redan finns massor till resonabla priser.

Svara