Skip to main content
Svar

Mail för att bekräfta min mail.

  • February 15, 2019
  • 3 svar
  • 1427 visningar

Fått mail från er för att bekräfta min mail och där vill ni ha mitt personnr. Känns inte bra att skicka personnr så där. Vill veta att det verkligen är från er på 3.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang

Bäst svar av Erik

Fått mail från er för att bekräfta min mail och där vill ni ha mitt personnr. Känns inte bra att skicka personnr så där. Vill veta att det verkligen är från er på 3.

Hej Thesen, det stämmer att vi skickar ut dessa mail. Kontrollera bara att avsändaren är noreply@tre.se.

@Pettersson @Chipsgeneralen - ni har rätt, tidigare har man inte behövt fylla i personnumret. Nu har vi dock uppdaterat våra system och vill säkra att mailadressen är kopplat till rätt kund, därav frågan om personnummer.

Är mailadressen verifierad blir det mycket enklare att få information om abonnemanget eller beställningar i framtiden.

3 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • February 15, 2019
Hej,

om du ska ange ditt personnummer kommer mailet nog inte från 3. Jag vet dock att 3 har skickat ut mail för att bekräfta mailadressen, det ska dock inte ha varit nödvändigt att ange sitt personnummer.

Om jag var du skulle jag inte ange mitt personnummer där och bortse från mailet. Om du har frågor kan 3Kundservice hjälpa dig. Du når dem på 0735-300 400.

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
Hej, @Thesen
tre kan ibland mejla för att bekräfta en mejl, men då via en knapp för just ”bekräfta mejl” inte be om personnummer.
Som @Pettersson skriver.
känns det osäkert ska du självklart inte svara på mejlet, jag skulle ta kontakt med 3service för att bekräfta via dem. Eller via Mitt3.

Lycka till och återkom om det uppstår fler frågor!

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • Svar
  • February 15, 2019
Fått mail från er för att bekräfta min mail och där vill ni ha mitt personnr. Känns inte bra att skicka personnr så där. Vill veta att det verkligen är från er på 3.

Hej Thesen, det stämmer att vi skickar ut dessa mail. Kontrollera bara att avsändaren är noreply@tre.se.

@Pettersson @Chipsgeneralen - ni har rätt, tidigare har man inte behövt fylla i personnumret. Nu har vi dock uppdaterat våra system och vill säkra att mailadressen är kopplat till rätt kund, därav frågan om personnummer.

Är mailadressen verifierad blir det mycket enklare att få information om abonnemanget eller beställningar i framtiden.