Besvarat

När behöver man aktivera simkortet?

  • 12 September 2022
  • 3 svar
  • 602 visningar

  • Nykomling
  • 1 kommentar

Hej , hur lång har man för att aktivera simkortet?

När kommer  börja abonnemanget? Och när kommer fakturan?

Jag vill vänta med aktivera simkortet eftersom jag har en annan abonnemang som löper ut i november, tänker jag vill inte ha två betalningar, och köpet kommer att hända via Netonnet eftersom mobilen jag vill ha finns hos dem men tecknar abonnemang hos er, fast via dem .

Kan jag vänta med aktivera simkortet efter att tecknat nytt via NetOnNet ?

 

 

icon

Bäst svar av Younes M 13 September 2022, 13:47

Visa original

3 svar

Användarnivå 2
Emblem +8

Hejsan @ALM 

Välkommen till 3Community 😃

Jag kommer ta det väldigt generellt om du vill ha ett specifikt svar skulle jag rekommendera att du kontaktar Tres kundservice här

Aktivering för nytt abonnemang (Inte om man förlänger ett abonnemang)
När man tecknar ett nytt mobilabonnemang har man något som kallas för 30 dagars aktivering; vilket innebär om ditt abonnemang skapades 2022-09-13 och inte använder ditt abonnemang de första 30 dagarna då kommer du inte bli debiterad förens 2022-10-12 (30 dagar). Detta fungerar även åt andra hållet om du aktiverar ditt simkort dag 15 då börjar du bli debiterad från den dagen samma sak om du aktiverar simkortet samma dag som du får det. 😃

Vill även poängtera att aktivering genomförs via att man ringer ett samtal eller börja surfa. 

Faktura
Faktueringen för mobilabonnemangen är eftersläpande vilket innebär om du aktiverade ditt abonnemang 2022-09-13, kommer du få din första faktura i oktober. Förfallodatumen brukar variera oftas är förfallodatumet den 28:e varje månad så länge det inte inträffar under en helg då kan de vara den 26 eller 27.

Hoppas du hängde med och att det inte var rörigt. Som sagt om du vill ha specifika besked till hur det fungerar specifikt för ditt abonnemang rekommenderar jag att du kontaktar Tres kundservice då detta är hur generellt det fungerar. 😊

Så om jag aktiverar min kort nu denna månad , så kommer jag få min första fakturan nästa månad?

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan , @ALM 

Ja exakt , om du har signerat ett avtal nyligen med tjänster ifrån 3 och avbetalning av telefon . Så lär fakturan komma till att betala i slutet av denna månaden tror jag . runt 26/28 . Men om man skaffat det här nu oktober , så bör fakturan betalas i november , för man betalar för det man förbrukade förra månaden . Men kanske kan bli att det blir en liten större faktura om det gäller några dagar från en månad & sen en full månad . Men sen går som vanligt . 

Värt att informera om att det är käckt att skaffa E-faktura eller Autogiro . Så slipper du fakturaavgiften . Osäker på om man kan göra det nu direkt , men man ska kunna göra det ifrån mitt3 inloggat läge  & även inne hos din bank på nätet. 

 

Med vänlig hälsning, F 

Svara