Skip to main content
Besvarat

Nummerflytt till annan operatör, uppsägning

  • 17 maj 2018
  • 1 svar
  • 2786 visningar

Jag ska byta operatör av olika anledningar och gjort en nummerflytt hos den nya operatören. Sägs mig abonnemang hos tre automatiskt upp och det skapas en slutfaktura? Jag har ingen bindningstid kvar hos tre.

Bäst svar av Johnny

Hej @guleboj, och varmt välkommen till 3Community!
Det var väldigt tråkigt att höra att du kommer att byta operatör.

Om du har ett abonnemang utanför bindningstid och beställer en nummerflytt hos den nya operatören så kommer abonnemanget som numret är kopplat till automatiskt avslutas vid datumet som numret flyttas ut från oss. Vid samma tillfälle så skapas en slutfaktura som avser användandet fram till flytten samt abonnemangets uppsägningstid.

Om man kontaktar vår abonnemangsavdelning i förväg och meddelar att man planerar att flytta ut sitt nummer så kan vi lägga in en produkt som gör att uppsägningstiden räknas från datumet man kontaktat oss. På så vis så kan man undvika att uppsägningstiden debiteras på en slutfaktura om man kontaktat oss en månad innan planerad nummerflytt.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Johnny
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Pensionerad Moderator
  • 150 kommentarer
  • Svar
  • 18 maj 2018
Hej @guleboj, och varmt välkommen till 3Community!
Det var väldigt tråkigt att höra att du kommer att byta operatör.

Om du har ett abonnemang utanför bindningstid och beställer en nummerflytt hos den nya operatören så kommer abonnemanget som numret är kopplat till automatiskt avslutas vid datumet som numret flyttas ut från oss. Vid samma tillfälle så skapas en slutfaktura som avser användandet fram till flytten samt abonnemangets uppsägningstid.

Om man kontaktar vår abonnemangsavdelning i förväg och meddelar att man planerar att flytta ut sitt nummer så kan vi lägga in en produkt som gör att uppsägningstiden räknas från datumet man kontaktat oss. På så vis så kan man undvika att uppsägningstiden debiteras på en slutfaktura om man kontaktat oss en månad innan planerad nummerflytt.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies