Besvarat

Nummerflytt till annan operatör, uppsägning

  • 17 May 2018
  • 1 svar
  • 2257 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Jag ska byta operatör av olika anledningar och gjort en nummerflytt hos den nya operatören. Sägs mig abonnemang hos tre automatiskt upp och det skapas en slutfaktura? Jag har ingen bindningstid kvar hos tre.
icon

Bäst svar av Johnny 18 May 2018, 10:11

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @guleboj, och varmt välkommen till 3Community!
Det var väldigt tråkigt att höra att du kommer att byta operatör.

Om du har ett abonnemang utanför bindningstid och beställer en nummerflytt hos den nya operatören så kommer abonnemanget som numret är kopplat till automatiskt avslutas vid datumet som numret flyttas ut från oss. Vid samma tillfälle så skapas en slutfaktura som avser användandet fram till flytten samt abonnemangets uppsägningstid.

Om man kontaktar vår abonnemangsavdelning i förväg och meddelar att man planerar att flytta ut sitt nummer så kan vi lägga in en produkt som gör att uppsägningstiden räknas från datumet man kontaktat oss. På så vis så kan man undvika att uppsägningstiden debiteras på en slutfaktura om man kontaktat oss en månad innan planerad nummerflytt.

Svara