Hej, har en ny telefon men med mitt gamla abonnemang där jag har en pin- och pukkod. Har sålt min gamla mobil och behöver en ny pukkod för att låsa upp den. Varit i kontakt med tre kundservice två dgr på rad men inte fått den nya pukkoden för upplåsning." Mvh Maggis
[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnet har flyttats till abonnemang[/i]
Bäst svar av JeppePeppe
Hejsan @Maggis! Varm välkommen hit till forumet 😁
Snyggt svarat @Chipsgeneralen!
I vissa fall är det som så att det behövs en så kallad "Nätverks PUK" till Samsungtelefoner för att de ska låsas upp (så att de kan användas med andra operatörers SIM-kort) - är det denna PUK du försöker få tag på?
Ifall du kontaktat vår kundservice så har vi lagt en beställning på PUK-koden direkt från Samsung. Det kan ta upp mot 10 - 20 arbetsdagar innan vi får in den - men av egen erfarenhet så går det ofta mycket snabbare! Du får PUK-koden skickad till din brevlåda när det är klart, då det är bara att hålla ut så har du den inom kort 😉
Om jag förstått det hela fel så är det bara att hojta till!
Hej, puk-koden är bunden till ditt SIM-kort. Behöll du det från tidigare mobil!? För då kan du hitta din puk på mitt3 där kan du smidigt logga in med bank of 🙂 om du inte behöll skm-kortet utan fått ett nytt med din mobil står den nya pin&puk på plast-kortet som som kom i! 🙂
Har förlängt mitt abonnemang på 3 och fått ny mobiltfn. Så simkortet använder jag ju nu i denna tfn. Grejen är att den som ska ha min gamla mobil inte kommer vidare med att låsa upp den utan pukkod. Det är iaf vad de sagt när jag ringt till kundservice. Vill ju inte lämna min pukkod som jag använder. Får ringa 3 imorgon igen. Operatörskoden har jag redan fått och det funkar ff inte. Utan behöver enligt tre en PUK kod.
Märkligt. För köparen vill låsa upp sin telefon? Då behöver köparen en imei-kod. Om det är operatörs låsningen du tänker på? För köparen använder ett annat som gissar jag, och då borde ju den puk-koden som är bunden till det SIM-kortet vara det som bevövs...
I vissa fall är det som så att det behövs en så kallad "Nätverks PUK" till Samsungtelefoner för att de ska låsas upp (så att de kan användas med andra operatörers SIM-kort) - är det denna PUK du försöker få tag på?
Ifall du kontaktat vår kundservice så har vi lagt en beställning på PUK-koden direkt från Samsung. Det kan ta upp mot 10 - 20 arbetsdagar innan vi får in den - men av egen erfarenhet så går det ofta mycket snabbare! Du får PUK-koden skickad till din brevlåda när det är klart, då det är bara att hålla ut så har du den inom kort 😉
Om jag förstått det hela fel så är det bara att hojta till!