Besvarat

Nytt abonnemang hos 3 med ny mobil, gamla abonnemanget nyligen förnyat

  • 17 November 2019
  • 1 svar
  • 374 visningar

Hej!

 

Förlängde mitt 3-abonnemang i höstas, men vill nu byta till iPhone 11 med abonnemang hos 3. Mitt nuvarande abonnemang är låst till hösten 2020. Finns det möjlighet att överstryka detta om jag startar ett nytt abonnemang hos 3?

 

Tidigare/nuvarande abonnemang; avklarad 24-månaders avbetalning på iPhone 7. Nu förlängt med 15GB surf (mobilen avbetalad) till 2021 (2-års period). Låst till hösten 2020 (1-års period). 

 

Önskat abonnemang: iPhone 11 med 15GB surf - dvs. samma abonnemang på en ny telefon. 

 

Hur bör jag gå tillväga?

 

Bästa hälsningar, 

Carl

 

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnet har flyttats till abonnemang[/i]

icon

Bäst svar av Jocke 18 November 2019, 15:37

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10

Hej @calleL.

 

Eftersom du har en bindningstid kvar på ditt nuvarande avtal finns det tyvärr inte möjlighet att förlänga det tillsammans med en ny telefon.


Det finns dock möjlighet för dig att köpa loss den resterande bindningstiden och sedan förlänga abonnemanget med en ny telefon + bindningstid på 24 månader.

Att köpa loss bindningstiden innebär att du betalar din månadskostnad x den kvarstående bindningstiden i en klumpsumma.

Kontakta gärna abonnemangsavdelningen för att få mer information om den exakta kostnaden för dig. ​​​​​​

Svara