Besvarat

Nytt abonnemang istället för simkort efter förlust

  • 1 August 2019
  • 1 svar
  • 189 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej,

Jag skriver till er för att jag står på mobilabonnemang till mina barnbarn och ett utav mina barnbarn fick sin mobil stulen i oktober förra året, mobilnummer XXXXXXXXXX.

När jag sen ville spärra telefonen hos er så nämnde inte säljaren i butiken att ni kunde spärra simkortet för tjuven men skicka ett nytt till mitt barnbarn där han kunde behålla sitt nummer och abonnemang.

Vi var tvungna att öppna ett nytt abonnemang plus att betala 479 kr i månaden för det abonnemang som vi trott att vi inte kan utnyttja i onödan, slängt pengarna i sjön. Plus att vi har fått betala kontantkort sedan dess för 200 kr i månaden.

Varför nämnde inte säljaren att det inte behövdes att öppna nytt abonnemang utan kunde behålla det abonnemang som redan fanns???

Nu har vi fått via en vän som jobbar hos 3 reda på att detta har ju gått helt fel till. ONÖDIGA UTGIFTER!!!

Härmed kräver jag en kompensation för dessa utgifter som ni har tvingat oss till.

Mvh
Reine R.


[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bäst svar av Erik 2 August 2019, 14:13

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Hej Reine och varmt välkommen till 3Community.
Om ni inte var i behov av en ny mobil då din sons blev stulen håller jag med din vän om att abonnemanget skulle ha spärrats och nytt simkort skickats ut.

Då detta är ett öppet forum där vi diskuterar mer allmänna frågor kan vi inte hantera specifika ärenden som denna här. Mina kollegor på Kundservice kommer att kontakta dig via mail för att se över ärendet i sin helhet.

Svara