Svar
Obegränsad surf
Fick precis min nya iPhone XS ihop med obegränsad surf, sedan mitt abonnemang ändrades kan jag knappt surfa längre, har vart kund sedan tre startade och aldrig haft problem med farten. Nu går det i 0,8-2mbit har full 4g mottagning. Är det priset man får betala när man valt obegränsad surf att ni stryper hastigheten till oanvändbar fart? Hur får jag hastigheten tillbaka?
Bäst svar av Tristan
Hej!
Tre begränsar inte hastigheten alls i sitt nät utan du får högsta möjliga hastighet.
Din täckning är inte heller det enda som avgör den hastighet du får ut utan det tillkommer också sådana faktorer som kapacitet i den mast som du för tillfället ansluter till och antalet användare som kopplar upp sig mot samma mast.
Om du tycker att det går för långsamt i 4G där du befinner dig just nu kan du alltid pröva med att stänga av 4G-funktionaliteten i Inställningar och göra mätning för 3G istället.
Ibland händer det att 3G-nätet ger bättre hastigheter.
Tre begränsar inte hastigheten alls i sitt nät utan du får högsta möjliga hastighet.
Din täckning är inte heller det enda som avgör den hastighet du får ut utan det tillkommer också sådana faktorer som kapacitet i den mast som du för tillfället ansluter till och antalet användare som kopplar upp sig mot samma mast.
Om du tycker att det går för långsamt i 4G där du befinner dig just nu kan du alltid pröva med att stänga av 4G-funktionaliteten i Inställningar och göra mätning för 3G istället.
Ibland händer det att 3G-nätet ger bättre hastigheter.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.