Besvarat

Obegränsad surf

  • 14 October 2018
  • 5 svar
  • 889 visningar

Fick precis min nya iPhone XS ihop med obegränsad surf, sedan mitt abonnemang ändrades kan jag knappt surfa längre, har vart kund sedan tre startade och aldrig haft problem med farten. Nu går det i 0,8-2mbit har full 4g mottagning. Är det priset man får betala när man valt obegränsad surf att ni stryper hastigheten till oanvändbar fart? Hur får jag hastigheten tillbaka?
icon

Bäst svar av Tristan 15 October 2018, 00:10

Visa original

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej!

Tre begränsar inte hastigheten alls i sitt nät utan du får högsta möjliga hastighet.

Din täckning är inte heller det enda som avgör den hastighet du får ut utan det tillkommer också sådana faktorer som kapacitet i den mast som du för tillfället ansluter till och antalet användare som kopplar upp sig mot samma mast.

Om du tycker att det går för långsamt i 4G där du befinner dig just nu kan du alltid pröva med att stänga av 4G-funktionaliteten i Inställningar och göra mätning för 3G istället.
Ibland händer det att 3G-nätet ger bättre hastigheter.
Förstår det är många faktorer som spelar in men det är märkligt att problemen börja i samband med det nya abonnemanget har svårt att tro masten helt plötsligt skulle vara överbelastad... får ganska mediokra resultat även med 3g tyvärr.
Användarnivå 7
Emblem +10
Om jag uppfattar det rätt så har hastigheten sjunkit så fort du har bytt mobil och abonnemangsform. Om så är fallet, måste jag säga att låter väldigt underligt.
Som @Tristan skriver, stryper vi inte hastigheter. Måste därför ställa ett par frågor:
Har du installerat senaste iOS uppdateringen?
Hur ser dina hastigheter ut på andra platser?
Hej!

Jag lånar tråden eftersom jag har samma fråga, då jag utgår från att ni vill ha liknande frågor i samma tråd.

Jag bestämde mig för att skaffa er, 3, när en kollega och jag gjorde hastighetstest på ett antal olika sidor, och han kom då upp i hastigheter över 50 mbit/sek, medan jag låg på ca. 20 mbit/sek med Comviq.
När jag nu fått mitt abonnemang och jämför på samma plats får vi inte samma hastigheter; han med S7 och jag med XS.

Ni säger alltså att det inte är någon skillnad i våra abonnemang, d.v.s. en begränsning, utan att det är telefonerna?
Användarnivå 7
Emblem +38
skrev ett långt inlägg innan jag kom på att när iPhone xs/xs max släpptes rapporterades det lite om att vissa enheter hade dålig mottagning/hastighet över ”lte”/4g.
Vilket resulterar i långsammare än till exempel iPhone 7 i hatiskheten på nätverk.

Det kan vara så att det ni har fått tyvärr är någon av dessa enheter, jag skulle rekommendera er att antingen ta kontakt med 3 för att se om dem har koll på hur man gör för att felsöka sin telefon, eller kontakta apples support för att se om dom kan lösa problemet.
Detta låter med hårdvara-problem tycker jag.
Så ni kan alltid lämna in telefonen och hoppas på att det är ett sådant problem, för jag har obegränsat med Xs max, och får när jag inte är i rörelse upp till 150mbit/s så det känns oerhört konstigt att ni inte ens kommer upp över 70!

Svara