Otillräcklig täckning:
Hej, jag är en mycket missnöjd kund. Varför vill ni säkert veta. Jag blev kontaktad av en "säljare" via telefon och enligt honom så skulle abonnemangen fungera där jag rör mig utan problem. Detta stämmer inte alls så jag önskar avsluta abonnemangen i förtid. Hur gör jag då? Jag vill ju inte gärna starta en rättslig process mot TRE som utlovar mer än de kan hålla.
Här kommer några exempel på problem:
1 - Telefonmottagningen fungerar dåligt och kommer man utanför stan (jag bor i Västerås) så fungerar det knappt alls, jag var i Finland förra veckan och där fick jag ingen uppkoppling alls så jag fick använda mitt arbetes telefon (alternativet var att ringa med en app för wifi-telefoni då jag var hemma hos någon som hade wifi).
2 - Från början så hade jag även ett mobilt bredbands abonnemang men det fungerade inte alls utanför stan så det fick jag avslutat direkt och kör nu på Tele2.