Besvarat

Otillräcklig täckning

  • 29 November 2021
  • 1 svar
  • 228 visningar

Otillräcklig täckning:

Hej, jag är en mycket missnöjd kund. Varför vill ni säkert veta. Jag blev kontaktad av en "säljare" via telefon och enligt honom så skulle abonnemangen fungera där jag rör mig utan problem. Detta stämmer inte alls så jag önskar avsluta abonnemangen i förtid. Hur gör jag då? Jag vill ju inte gärna starta en rättslig process mot TRE som utlovar mer än de kan hålla.

Här kommer några exempel på problem:

1 - Telefonmottagningen fungerar dåligt och kommer man utanför stan (jag bor i Västerås) så fungerar det knappt alls, jag var i Finland förra veckan och där fick jag ingen uppkoppling alls så jag fick använda mitt arbetes telefon (alternativet var att ringa med en app för wifi-telefoni då jag var hemma hos någon som hade wifi).

2 - Från början så hade jag även ett mobilt bredbands abonnemang men det fungerade inte alls utanför stan så det fick jag avslutat direkt och kör nu på Tele2.

icon

Bäst svar av JeppePeppe 1 December 2021, 10:33

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Jan Santaniemi, Välkommen till 3Community :rainbow:

Väldigt tråkigt att höra att täckningen inte fungerat som förväntat, förstår naturligtvis din frustration med detta.
 

Detta stämmer inte alls så jag önskar avsluta abonnemangen i förtid. Hur gör jag då?

1 - Telefonmottagningen fungerar dåligt och kommer man utanför stan (jag bor i Västerås) så fungerar det knappt alls, jag var i Finland förra veckan och där fick jag ingen uppkoppling alls så jag fick använda mitt arbetes telefon (alternativet var att ringa med en app för wifi-telefoni då jag var hemma hos någon som hade wifi).

2 - Från början så hade jag även ett mobilt bredbands abonnemang men det fungerade inte alls utanför stan så det fick jag avslutat direkt och kör nu på Tele2.


För att försöka undvika en slutfaktura vilket kan innebära en större summa så rekommenderar jag att kontakta supporten över telefon som kan ordna en så kallad “Täcknings-felanmälan”. De samlar då information kring ditt ärende och hur täckningen ser ut, skapar sedan ett ärende som våra tekniker hanterar och ser över din situation och vad för lösning de kan komma fram till. När de sedan har ett lösningsförslag så återkopplar dem till dig.
Skulle du istället vilja avsluta abonnemanget, så går det bra att ringa in till oss på samma sätt för att göra det.

Du når dem på nummer 0735-300 400 för att skapa ett sådant ärende! :thumbsup:

Svara